2022
Hvordan bevarer jeg håbet, når jeg ikke har fået de velsignelser, jeg håbede på?
Oktober 2022


»Hvordan bevarer jeg håbet, når jeg ikke har fået de velsignelser, jeg håbede på?«, Til styrke for de unge, okt. 2022.

Spørgsmål og svar

»Hvordan bevarer jeg håbet, når jeg ikke har fået de velsignelser, jeg håbede på?«

Hav tro og tillid

»Vi kan holde vores håb ved lige ved at have tro og sætte vores lid til Gud. Selv om vi ikke bliver velsignet lige nu, kan vi opnå disse velsignelser med tiden.«

Poerani S. er 15 år og fra Tahiti

Bed for at få trøst

»Jeg kan bevare håbet ved oprigtigt at bede vor himmelske Fader om trøst. Jeg kan også læse konferencetaler eller vidnesbyrd fra andre mennesker, der har oplevet lignende situationer, så jeg kan se, hvordan det lykkedes dem at forblive håbefulde.«

Heinarii S. er 16 år og fra Tahiti

Fokus på Jesus Kristus

Billede
en ung mand

»Det er vigtigt at have håb, især når det håb er fokuseret på Jesus Kristus. Sommetider kommer de velsignelser, vi håber på, ikke, når vi ønsker det. Når vi har håb i Herren – og ikke kun i de velsignelser, vi ønsker at modtage fra ham – vil vi modtage endnu mere, end vi havde håbet på.«

Nilton R. er 19 år og fra Argentina

Bevar et evigt perspektiv

Billede
ung kvinde

»Sommetider er det trist, og det er okay. Se fremad og bevar et evigt perspektiv. Det hjælper at have en positiv indstilling. Der var engang, hvor jeg ikke kom på skolens basketballhold, og det var svært. Men som året gik, indså jeg, at jeg ville have haft det sværere med basketball end uden. Se dybere og se de små velsignelser, der kan komme af det.«

Candice N. er 16 år og fra Utah i USA

Vid, at han har en plan

Billede
en ung mand

»Jeg bevarer mit håb ved at vide, at vor himmelske Fader stadig elsker mig og velsigner mig på andre måder. Inden min bror døde, bad jeg for, at han ville leve, men jeg vidste, at vor himmelske Fader havde en anden plan for ham og mig. Vor himmelske Fader velsignede mig med fred, og jeg ved, at jeg vil se min bror igen.«

Aaron P. er 12 år og fra Utah i USA

Gud giver os det, vi har brug for

»Det hjælper mig at huske på, at Gud vil give os det, vi har brug for, men ikke altid det, vi ønsker. Vi kan se eksempler på mennesker i skrifterne, der blev nægtet de velsignelser, de troede, de ønskede, men som senere modtog de velsignelser, de virkelig havde brug for – velsignelser, der var de helt rigtige for dem.«

Maria B. er 18 år og fra Uruguay