2022
Skab et mere himmelsk hjem
Oktober 2022


»Skab et mere himmelsk hjem«, Til styrke for de unge, okt. 2022.

Temaet og mig

Unge fortæller om, hvordan de efterlever de Unge Kvinders tema og Det Aronske Præstedømmes kvorumstema

Skab et mere himmelsk hjem

»Jeg vil forberede mig til at blive en … loyal ægtemand og kærlig far ved at være Jesu Kristi sande discipel.«

Billede
en ung mand

Ved at efterleve evangeliet lærer jeg at tjene andre – især i mit hjem. Når jeg hjælper min mor, føler hun sig mindre bebyrdet, og husarbejdet er lettere for hende.

Min mor beder os altid om at holde orden i huset. Det kan være svært, når der er syv personer i hjemmet, men når huset er organiseret og rent, kan vi føle os tættere på Gud.

Profeter underviser om, at det bedste sted for os at lære om evangeliet er i vores hjem. Vi studerer normalt skrifterne som familie. Sommetider er det svært, men når vi gør en indsats, formår vi at studere. Det hjælper Ånden til at være oftere i vores hjem og kan hjælpe os til at modstå verdens angreb på familier.

En anden ting, der virkelig styrker vores familie, er at lave aktiviteter sammen. Det kan være enkle ting som at sidde udenfor vores hus for at tale sammen eller tage ud og få noget at spise. Når vi gør det, har alle det godt, og vores forhold bliver stærkere.

Jeg har lært, at det er et stort ansvar at være præstedømmebærer. Der er meget, jeg kan gøre for at tjene og velsigne min næste og især for at tjene min familie gennem præstedømmet. Det er også vigtigt at være ansvarlig i min kaldelse. Når jeg modtager et kald til at tjene, prøver jeg at yde min bedste indsats. Jeg ved, at det samme vil gøre sig gældende, når jeg får det store ansvar at være far.

Ved at anvende disse ting og følge vor Frelser Jesu Kristi eksempel forbereder jeg mig på at blive en god ægtemand og far i fremtiden. Jeg har lært dette ved at hjælpe min mor og stræbe efter at efterleve evangeliet. Jeg ved, at Gud elsker mig og ønsker, at jeg en dag kan lede min familie med ære.

Forfatteren bor i Rio Grande do Sul i Brasilien.