2019
Velsignet ved å få barn
Juni 2019


Unge voksne

Velsignet ved å få barn

Artikkelforfatteren bor i Managua i Nicaragua.

Folk stilte spørsmål ved at vi ønsket flere barn, men gjennom våre etterkommere blir vi bedre i stand til å forstå vår himmelske Faders kjærlighet og utvikle våre guddommelige muligheter.

Bilde
family and data-posterity

Illustrasjon: Tausha Coates

Er dette ditt siste barn?” Da jeg var gravid med mitt tredje barn, og allerede hadde to andre barn under fem år, syntes folk ofte å ha en mening om barna mine. “Er dette ditt siste?” “Syns du ikke at du går for fort frem?” “Hva skal du med tre barn?” var spørsmål jeg vanligvis hørte. Selv om det var forståelig, siden folk i mitt land vanligvis bare har ett eller to barn av økonomiske grunner, så visste de ikke at mens min mann og jeg gikk på stevnemøter, hadde vi snakket om hvor mange barn vi ville ha og når vi ønsket å få dem. Familieplanlegging var en viktig og alvorlig beslutning for oss, så den måtte tas av oss begge, samtidig som vi alltid søkte Guds veiledning. Vi lyttet til Ånden istedenfor røstene rundt oss, og vi har blitt velsignet ved å få barn.

Da Herren inngikk en pakt med Abraham, lovet han ham utallige etterkommere (se 1 Mosebok 17:5‒6; 22:17). Dette skriftstedet gir oss følelsen av at for vår himmelske Fader er det å få barn en av de største velsignelsene vi kan motta. Gjennom våre etterkommere kan vi bedre forstå vår himmelske Faders kjærlighet, og vi utvikler vårt guddommelige og evige potensial. Når du får barn, hjelper du ikke bare åndene i det førjordiske liv å komme til jorden og motta en kropp, men du har også det privilegium å undervise dem i evangeliet. Jeg tror det er få ting i livet som bedre kan forberede oss til evig liv enn å få barn. Familien er der vi best lærer å anvende Herrens egenskaper. Nå som jeg er mor, blir jeg daglig påminnet om hvor viktig det er å holde meg nær min himmelske Fader. Jeg ber hele tiden. Jeg ber om veiledning, styrke og tålmodighet, og takker ham for de mange velsignelsene som følger med å ha barn.

Foreldreansvar er en livsendrende opplevelse fylt med noen utfordringer, men også mye glede. Hver gang jeg hører min eldste datter synge en Primær-sang eller ser min to år gamle sønn prøve å holde øynene lukket under vår familiebønn, eller når jeg holder min sovende nyfødte gutt i armene, føler jeg at mitt hjerte blir fylt med ubeskrivelig glede. Våre barn er drivstoffet som holder oss gående til enden, uansett hvor mange utfordringer vi opplever i livet. Jeg er virkelig takknemlig til min himmelske Fader for at han ga meg anledning til å bli mor til mine barn.

Jeg vet at vår himmelske Fader er glad i oss. Jeg har følt hans kjærlighet i disse skjønne, små øyeblikkene med ekte, evigvarende lykke, så vel som i prøvelser. Han sendte sin Sønn, Jesus Kristus, for å vise oss veien tilbake til vårt himmelske hjem. Jeg elsker familien min, og jeg vet at familier kan være sammen for evig.