2019
De beste uiting van Gods liefde
April 2019


Nog een gedachte

De beste uiting van Gods liefde

Naar een toespraak gehouden tijdens de algemene aprilconferentie van 1988.

God uit zijn liefde door ons de leiding te geven die we nodig hebben om vooruitgang te maken en ons potentieel te verwezenlijken. Hij die ons het beste kent, die ons potentieel en onze eeuwige mogelijkheden kent, heeft ons goddelijke leiding en geboden gegeven in zijn handboeken: de heilige Schriften. Als we die instructies begrijpen en opvolgen, krijgt ons leven zin en betekenis. Dan leren we dat onze Schepper ons liefheeft en dat Hij wil dat we gelukkig zijn. Hij gaf blijk van zijn goddelijke liefde voor ons door het onvergelijkelijke offer van zijn eniggeboren Zoon, Jezus Christus.

‘Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

‘Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden’ (Johannes 3:16–17).

Jezus werd in de sterfelijkheid geboren. Hij leidde een volmaakt leven en gaf daarmee het pad aan dat wij moeten volgen. Hij leerde zijn discipelen: ‘Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben’ (Johannes 8:12).

We kunnen al een beetje doorgronden hoezeer Christus ons liefheeft als we bedenken dat Hij bereid was om voor onze zonden verzoening te brengen en pijn te lijden, ‘welk lijden [Hem], ja, God, de grootste van allen, van pijn deed sidderen en uit iedere porie bloeden, en naar lichaam en geest deed lijden’ (Leer en Verbonden 19:18).

Laten we dit jaar met Pasen God vooral danken voor de verzoening en opstanding van zijn geliefde Zoon, Jezus Christus. Want in Hem en door Hem kan deze tijdelijke, sterfelijke toestand een permanent, volmaakt bestaan worden, wat ons onuitsprekelijke vreugde zal brengen.

Als we een natuurwonder zien, vangen we een glimp op van zijn goddelijke macht en zijn liefde voor ons. Maar het grootste wonder staat ons nog te wachten. Dat vindt plaats als wij door zijn macht uit de dood en het graf opstaan in een nieuwe wereld die niet voorbij zal gaan – waar wij, als we ervoor in aanmerking komen, voor eeuwig en altijd bij Hem en onze Vader in de hemel zullen zijn.

Afbeelding
infographic about President Ballard