2018
Velsignet på enhver tænkelig måde
Juni 2018


Velsignet på enhver tænkelig måde

Ældste Edward Dube blev født i Zimbabwe, og han og hans hustru Naume har fire børn.

Sådan har åbenbaringen velsignet mig, min familie og Kirken i Afrika.

Første gang, jeg hørte om begrænsningen med at bære præstedømmet for sorte mænd, var jeg på mission. Jeg blev døbt i 1984, hvor begrænsningen var blevet fjernet. To år senere blev jeg kaldet til at tjene i Johannesburg-missionen i Sydafrika.

Mens jeg tjente i Bulawayo i Zimbabwe, besøgte min kammerat, ældste Francis Jack, og jeg en mindre aktiv søster. Hendes mand var professor i teologi i en anden kirke. Han spurgte os, hvorfor præstedømmet var blevet tilbageholdt for mænd af sort, afrikansk afstamning. Han sagde mange ting, der gik mig på – ting jeg aldrig før havde hørt. Da jeg forlod værelset, følte jeg mig nedtrykt og meget modløs.

Ældste Jack og jeg cyklede tilbage til vores lejlighed i stilhed. Da vi kom derhen, så han på mig og sagde: »Ældste Dube, hvad er der i vejen? Du virker meget foruroliget.«

»Hørte du ikke det, han sagde?« svarede jeg. »Hvordan kunne det ske?

»Ældste, tror du på, at vor himmelske Fader og Jesus Kristus viste sig for drengen Joseph?

»Ja,« sagde jeg. »Men hvad har det med sagen at gøre?«

»Det har alt med det at gøre,« svarede ældste Jack. »Vi tror på åbenbaring, gør vi ikke?«

Jeg tænkte over hans ord og det, som professoren havde sagt. Den nat vågnede jeg midt om natten. Jeg var glad og følte en fred.

Svaret på alle evangeliske spørgsmål fører tilbage til det, der skete i 1820. En viden om, at vor himmelske Fader og Jesus Kristus viste sig for Joseph Smith, betyder, at han var profet, og at dette er Herrens kirke. Hvis vor himmelske Fader og Jesus Kristus viste sig for Joseph, så falder alle evangeliske principper og spørgsmål på plads. Dette er en kirke med åbenbaring, og Herren åbenbarer visse processer på visse tidspunkter til sine tjenere, profeterne, og det bragte mig fred.

Jeg begyndte at hoppe op og ned og vækkede min kammerat, mens jeg skreg: »Ja, ja! Du har ret ældste Jack! Vor himmelske Fader og Jesus Kristus viste sig for drengen Joseph! Dette er Herrens kirke!«

Fjernelsen af begrænsningerne har været en velsignelse for mange i hele Afrika. Præstedømmet har velsignet mig og min familie på alle tænkelige måder. Det har været en stor styrke for mig at have templets velsignelser, velsignelserne ved at vide, at vi vil leve sammen som familie for evigt.

Adgang til præstedømmet har velsignet Afrika. Folk er allerede glade og positive her, men evangeliet har bidraget yderligere. Familien er meget vigtig i Afrika. Så templet bliver anset for at være en stor velsignelse. Kirken vokser meget hurtigt her.

Billede
family sitting in living room

Medlemmerne her lytter til Guds vilje, og vi går ud og udfører den. Dette har velsignet medlemmerne. På et tidspunkt, hvor nogle områder i Afrika har 90% arbejdsløshed, lader det til, at vores medlemmer klarer sig godt, fordi de er selvhjulpne. Præstedømmet og vejledning fra præstedømmeledere har velsignet os.

Jeg er vor himmelske Fader og Jesus Kristus taknemmelig for muligheden for at bære præstedømmet, for den velsignelse det har været i mit liv, og for hvordan det har velsignet medlemmer på hele det afrikanske kontinent.