2016
Hvordan du kan ta imot templets velsignelser
Juli 2016


Svar fra Kirkens ledere

Hvordan du kan ta imot templets velsignelser

Fra en tale holdt under en andakt ved Brigham Young University 10. februar 2009. Du finner hele teksten på engelsk på speeches.byu.edu.

Bilde
room in the temple

Templer er Herrens hus, der Frelserens læresetninger blir bekreftet gjennom hellige ordinanser slik som dåp for de døde og ekteskap, som forener familier for evig.

Jeg vil anbefale dere å se på tilbedelse i templet som et viktig mønster for dere å følge – individuelt og som familier – når dere vurderer hva dere skal bruke tid og oppmerksomhet på, når dere legger fundamentet i livet deres. Jeg vet at mange av dere allerede gjør dette, og vi er svært takknemlig for det.

Det første presidentskap har gitt en invitasjon til alle medlemmer av Kirken, som gjelder både dere og meg: “Når tid og omstendigheter tillater det, oppfordrer vi medlemmer til å erstatte noen av sine fritidsaktiviteter med tempeltjeneste.”

Måtte vi også vurdere de lovede velsignelsene, gitt av profeter, seere og åpenbarere når vi trofast går i templet. Fra President Thomas S. Monson kommer dette løftet: “Kom til templet og legg dine byrder frem for Herren og du vil bli fylt med en en ny ånd og tro på fremtiden. Stol på Herren, og hvis du gjør det vil han holde deg og støtte deg og lede deg steg for steg langs veien som leder til Guds celestiale rike.”1

En annen trøstende velsignelse med tilbedelse i templet er forsikringene om beskyttelse og fred fra stormene som er over oss i våre dager. Noen av de tryggeste stedene vår himmelske Fader har etablert for samlingen av sitt folk er Herrens templer.

På entablementet på fasaden til hvert tempel står det: “Helliget Herren – Herrens hus.” Jeg vitner om at Herrens templer er Hans tilfluktssteder på jorden. Jeg inviterer dere alle til å dra oftere, slik omstendighetene tillater, og gjøre krav på de velsignelser og den beskyttelse som er blitt lovet av Guds profeter.

Noter

  1. Thomas S. Monson, sitert i Dell Van Orden, “San Diego Temple: 45th House of the Lord Dedicated in ‘Season for Temple Building,’” Church News, 8. mai, 1993, 12.