2013
Kutsuni pelastukseen
Huhtikuu 2013


Mistä tiedän

Kutsuni pelastukseen

Kuva

Kuvitus Roger Motzkus

Kun olin nuorukainen, kävin monissa eri kirkoissa ja olin hämmentynyt, koska jokainen niistä opetti tulkitsemaan pyhiä kirjoituksia eri tavalla. Minua vaivasi kunnioituksen puute, jonka huomasin joissakin niistä, joten luovuin yrittämästä löytää kirkkoa, jossa käydä.

Joitakin vuosia myöhemmin ystäväni Cleiton Lima kastettiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. Hän ei maininnut siitä minulle, vaikka olimme hyviä ystäviä, mutta ajan kuluessa aloin nähdä hänessä muutoksia. Sunnuntaiaamuisin menin yleensä hänen luokseen, jotta voisimme pelata jalkapalloa, mutta en löytänyt häntä enää kotoa. Näin tapahtui kahtena tai kolmena sunnuntaina peräkkäin. Viimein Cleiton kertoi minulle, ettei hän voinut enää pelata jalkapalloa sunnuntaisin, koska hän kunnioitti Herran päivää. Sanoin hänelle: ”Se kirkko vie sinulta järjen.”

Silloin Cleiton kutsui minut kanssaan kirkkoon. Esitin hänelle jonkin tekosyyn, koska olin edelleen tyytymätön uskontoon. Noin kymmenen kuukauden ajan Cleiton toi lähetyssaarnaajia opettamaan minua, mutta poistuin aina paikalta tai kerroin, että minulla oli liian kiire. Mutta hän ei antanut koskaan periksi.

Eräänä kesäkuun päivänä hän kutsui minut kirkon tanssiaisiin. Kiusoittelin häntä: ”Onko siellä ilmaista ruokaa ja paljon tyttöjä?” Nauraen hän vastasi, että kyllä!

Minun on myönnettävä, että vatsani pääsi voitolle. Menin kirkkoon ja pidin siitä kovasti. Kaikki toivottivat minut tervetulleeksi, söin paljon ja minua alkoi kiinnostaa osallistuminen johonkin kokoukseen. Kun tulin kirkkoon sunnuntaina, tapasin monia ihmisiä ja kuulin heidän todistavan. En tuntenut Mormonin kirjaa, mutta tunsin Herran Hengen, kun monet kirkon jäsenet todistivat: ”Minä tiedän, että Mormonin kirja on totta, että tämä on Jeesuksen Kristuksen kirkko ja että Joseph Smith oli Jumalan kutsuma profeetta.” Minusta ei ollut koskaan tuntunut niin hyvältä. En vieläkään halunnut tavata lähetyssaarnaajia, mutta tuo todistuskokous teki minuun vaikutuksen.

Seuraavalla viikolla Cleiton kutsui minut jälleen kirkkoon. En voinut luvata, koska minulla oli sovittuna muuta. Näin murheen hänen kasvoillaan, kun kerroin hänelle, etten tiennyt, voisinko tulla.

Kun sunnuntaiaamuna heräsin, minulla oli kuitenkin halu mennä kirkkoon. Nousin klo 6.50, mikä oli minulle vaikeaa, laittauduin valmiiksi ja odotin, että Cleiton tulisi. Hän yllättyi nähdessään minut pukeissa ja odottamassa. Sinä sunnuntaina piispa opetti pappeutta koskevia asioita. Tunsin Hengen voimakkaana ja sain tunteen, että minun pitäisi osallistua lähetystyökeskusteluihin. Nuorten Miesten kokouksen loppuun mennessä tiesin, että menisin kasteelle.

Kun kirkonmenot päättyivät, sanoin Cleitonille: ”Minä haluan mennä kasteelle!”

Hän luuli minun laskevan leikkiä. Mutta sitten hän sanoi: ”Jos soitan lähetyssaarnaajavanhimmille, suostutko tapaamaan heidät?” Vastasin myöntävästi.

Minua opettivat suurenmoiset lähetyssaarnaajaveljet. Kun kuulin palautuksen sanoman, sain yhä vahvemman vahvistuksen, että minun pitäisi saada kaste. Mutta halusin tietää itse, onko Mormonin kirja totta. Lähetyssaarnaajavanhimmat merkitsivät Mormonin kirjaani kohdan Moroni 10:3–5 ja kehottivat minua rukoilemaan ja kysymään Jumalalta, onko se totta.

Seuraavana iltana muistin, etten ollut vielä lukenut Mormonin kirjaa. Kun aloin lukea, tunsin hyvin voimakkaan hengen. Rukoilin, ja ennen kuin olin päässyt loppuun, tiesin, että Mormonin kirja on totta. Olen kiitollinen Jumalalle siitä, että Hän vastasi rukoukseeni. Minut kastettiin heinäkuussa 2006.Palvelin myöhemmin

lähetyssaarnaajana Cuiabán lähetyskentällä Brasiliassa, ja ystäväni Cleiton palveli Santa Marian lähetyskentällä samassa maassa. Me teimme sitä, mitä Cleiton teki minun hyväkseni: kutsuimme ihmisiä tulemaan Kristuksen luokse ja autoimme heitä ottamaan vastaan palautetun evankeliumin osoittamalla uskoa Jeesukseen Kristukseen, tekemällä parannuksen, menemällä kasteelle ja ottamalla vastaan Pyhän Hengen lahjan. Tämä on todella tie pelastukseen.

Kutsukaamme aina ystäviämme ja sukulaisiamme oppimaan tätä evankeliumia, sillä Vapahtaja kutsui jokaista sanoessaan: ”Tulkaa minun luokseni” (Matt. 11:28). Tiedän, että tämä on Jeesuksen Kristuksen kirkko ja että nyt on aika kutsua jokaista tulemaan Hänen luokseen.