2012
Kun for unge
August 2012


Kun for unge

Hvorfor prøvelser?

Vi undrer os til tider over, at vi har problemer, selv når vi holder budene og efterlever evangeliet. Vi må ikke glemme, at vi kom ned på jorden for at blive prøvet. Når vi overvinder prøvelserne og gennem vore valg viser vor himmelske Fader, at vi elsker ham, så vil han velsigne os med at Herrens Ånd vil herske i vore familier.

Kahellyn V. (herunder), Venezuela

Pligt mod Gud

Jeg har arbejdet mig hen imod at færdiggøre min Pligt mod Gud-belønningen, både da jeg boede i Venezuela, og da jeg flyttede med min familie til Kina.

Pligt mod Gud-programmet er virkelig inspireret. En ung mand kan lære fantastiske ting, der vil kunne anvendes livet igennem ved at fuldføre målene i programmet. Han vil lære åndelige ting, timelige ting, fysiske ting og meget andet.

Det er anstrengelserne værd at dedikere sig til at fuldføre disse mål. Jeg har lært at være et bedre menneske, jeg er vokset i mit vidnesbyrd om Jesu Kristi evangelium, og jeg er blevet bedre forberedt til at modtage Det Melkisedekske Præstedømme og til at tjene på mission. Det er en glæde at vide, at jeg en dag vil kunne være et godt eksempel for mine fremtidige børn.

Jonathan A., Kina

Mit yndlingsskriftsted

1 Nefi 3:7

Dette skriftsted styrker min tro, fordi Nefi viser, at han trods prøvelser stadig vil adlyde og gøre det, som Herren ønsker af ham. Og vor himmelske Fader velsigner ham for det.

Kaila T. (herover), Filippinerne

Personlig fremgang

Den 27. februar 2011 modtog jeg min Anerkendelse for kvindelighed. Jeg er glad for, at jeg fuldførte programmet Personlig fremgang, at jeg holdt mig selv ren, og at jeg stolt kan bære min medaljon. Jeg ved, at Unge Pigers program hjælper os med at udvikle os og forberede os til et helligt tempelægteskab. Jeg er min himmelske Fader taknemlig for denne organisation. Ved at gøre mig fortjent til min medaljon, har jeg fuldført et af mine mål, og jeg ved, at jeg kan fortsætte med at gøre meget godt i Herrens værk.

Katherine M., Venezuela

At få et personligt vidnesbyrd

Jeg blev født som medlem af Kirken, og jeg havde ikke et stort vidnesbyrd, indtil jeg begyndte at læse i skriften med oprigtig hensigt. I stedet for bare at læse ordene på papiret, søgte jeg efter deres betydning. Jeg læste 3 Nefi 11:3, og satte mig selv i folkets sted. Det skriftsted og de efterfølgende vers greb mig. Fra da af, blev jeg ved med at læse i skrifterne og bad oprigtigt, og mit vidnesbyrd voksede.

Ryan R., Washington, USA