2023
Hvordan vil du forberede deg til generalkonferansen
September 2023


“Hvordan vil du forberede deg til generalkonferansen”, Til styrke for ungdom, sept. 2023.

Forberedelse til generalkonferansen

Hvordan vil du forberede deg til generalkonferansen

Disse ungdommene fikk mye ut av generalkonferansen. Hvordan kan du forberede deg til å få en meningsfylt opplevelse?

Jeg ønsker å følge profeten

Bilde
ung mann

Jeg forberedte meg til generalkonferansen i oktober 2022 ved å lese om Jesu Kristi forsoning i Mormons bok og i Det gamle testamente.

Under konferansen talte president Russell M. Nelson til oss og vitnet om tempelets betydning.1 I tempelet blir evige velsignelser lovet, og du kan føle en vakker ånd når du er der.

Det er ikke noe tempel i Nicaragua ennå, men ett har blitt bekjentgjort. Jeg håper jeg kan lytte til president Nelsons ord og dra til tempelet når det er ferdig.

Mens jeg fulgte med på konferansen, følte jeg Ånden vitne om at jeg var på rett sted. Jeg følte at mitt hjerte var fylt med Guds kjærlighet.

Carlos M., Nicaragua

Helbredelse er tilgjengelig for alle

Bilde
ung kvinne

Før generalkonferansen i oktober 2022 reflekterte jeg over ting som nylig hadde skjedd i livet mitt. Mange ting plaget meg før konferansen, og jeg ønsket å føle trøst, fred og styrke.

Under konferansen sa eldste Quentin L. Cook i De tolv apostler: “På grunn av Frelserens forsoning er helbredelse tilgjengelig for alle.”2

Disse ordene ga meg fred og håp. Gjennom Jesu Kristi forsoning, når jeg begår feiltrinn og gjør gale valg, kan jeg bli tilgitt og føle fred. Og uansett hvilken smerte jeg måtte føle, kan jeg bli helbredet. Vi kan alle føle den samme fred og helbredelse når vi omvender oss fra våre synder og streber etter å bli bedre for hver dag.

Kaye D., Philippines

Din forberedelse til konferansen

Bruk litt tid på å forberede deg til konferansen, og du vil få en mye bedre opplevelse. Hvordan kan du forberede deg? Begynn med å skrive ned spørsmålene dine! Grunn på spørsmålene dine mens du ser på, og du vil bli overrasket over hvor ofte talerne synes å snakke direkte til deg.