2023
Voimme tehdä parannuksen
Maaliskuu 2023


”Voimme tehdä parannuksen”, Nuorten voimaksi, maaliskuu 2023.

Kestän kaiken Kristuksen avulla

Nuoret kertovat, kuinka Kristus on vahvistanut heitä tekemään vaikeita asioita (ks. Fil. 4:13).

Voimme tehdä parannuksen

Kuva
nuori mies

Vaikka minut kastettiin kahdeksanvuotiaana, en aina tehnyt oikeita asioita. Ollessani teini-ikäinen aloin viettää aikaa kaveriporukassa, jossa aloimme tehdä asioita, joiden tiesin olevan huonoja.

Kun siskoni meni naimisiin, hän auttoi minua palaamaan kirkkoon. Opin, miten tärkeä viisauden sana on ja se, että kohtelen kehoani hyvin.

Mutta eräänä päivänä syyllistyin toiseen vakavaan syntiin. Minusta tuntui, ettei Henki eikä pappeuden voima voineet olla kanssani. Tunsin itseni todella kelvottomaksi enkä uskonut pystyväni suorittamaan kirkon tehtäviäni, kuten sakramentin siunaamista ja jakamista.

Mutta evankeliumi opetti minulle, että me voimme aina tehdä parannuksen. Oli vaikeaa mennä tapaamaan piispaani ja tunnustaa syntini. Se, että ihmiset saattaisivat nähdä minun menevän piispan toimistoon, oli vaikeaa. Mutta halusin Herran rauhaa ja halusin tehdä parannuksen.

Piispani piti kanssani rukouksen ja sanoi minulle, että Herra on aina armollinen niille, jotka pyrkivät tekemään parannuksen, ja että pystyisin toipumaan virheestäni. Olen nyt alkanut lukea pyhiä kirjoituksia ja rukoilla, ja tiedän, että se auttaa minua vastustamaan kiusausta.

Jos parannuksentekoprosessi on sinulle vaikeaa, sinun tulee aina muistaa Jeesuksen Kristuksen ja Hänen ihmeellisen sovituksensa lahja. Me kaikki teemme syntiä ja virheitä, emmekä me saavuta täydellisyyttä tässä elämässä. Mutta Jeesuksen Kristuksen sovituksen ja Hänen meidän puolestamme vuodattamansa veren ansiosta me voimme aina tehdä parannuksen. Herran avulla me voimme kulkea eteenpäin kohti täydellisyyttä.

Kenneth B., Tonga