2021
Nimiviitteestä ihmeeseen
Lokakuu 2021


”Nimiviitteestä ihmeeseen”, Nuorten voimaksi, lokakuu 2021.

Nimiviitteestä ihmeeseen

Rakasta. Kerro. Kutsu. Ja nyt se on helpompaa kuin koskaan aiemmin.

Onko sinulla joskus ollut rohkeutta kertoa todistuksestasi jollekulle? Ehkä olet saanut vaikutelman, että sukulaisen tai ystävän on tarpeen kuulla evankeliumista.

Eläminen evankeliumin mukaan antaa meille sisäistä valoa, ja Jeesus Kristus pyytää meitä viemään tuota valoa maailmaan (ks. Matt. 5:16). Kun teemme niin, saatamme löytää jonkun, joka on valmis saamaan opetusta lähetyssaarnaajilta. Jos niin on, kirkon Jäsenen työkalut -sovelluksessa on ominaisuus, joka voi auttaa lähetyssaarnaajia saamaan häneen yhteyden. Seuraavat kertomukset osoittavat, kuinka ihmiset ovat käyttäneet tätä ominaisuutta – ja kuinka se voi olla siunaukseksi niille, joita kutsut tapaamaan lähetyssaarnaajia.

Jason vastaa rukoukseen

Kuva
lähetyssaarnaajat ja nuori mies

Kuvitus Michael Mullan

Vähän aikaa sitten Jason oli käymässä San Diegossa Kaliforniassa Yhdysvalloissa saamassa hoitoa syöpään. Vaikka se oli Jasonille vaikeaa aikaa, hän sanoo: ”Sinä aamuna, kun lentoni oli, rukoilin, että saisin tilaisuuden kertoa evankeliumista jollekulle, joka on valmis.”

Hän ajoi taksilla lentoasemalle ja aloitti keskustelun kuljettaja Robertin kanssa. Melko pian Jason ilmaisi uskonsa Jumalaan ja kertoi olevansa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsen. ”Robert innostui ja sanoi minulle, että hän oli nähnyt temppelimme lähellä moottoritietä”, Jason sanoo. ”Hän oli rukoillut ja pyytänyt saada tietää lisää uskonkäsityksistämme. Sanoin hänelle, että hänen rukoukseensa oli vastattu.”

Jason tarjoutui esittelemään Robertin lähetyssaarnaajille, ja Robert myöntyi siihen heti. Jason käytti ”Lähetä nimiviite” -ominaisuutta Jäsenen työkalut -sovelluksessa ja lähetti Robertin tiedot. Muutamaa kuukautta myöhemmin Jason sai viestin lähetyssaarnaajilta San Diegossa. ”He ilmoittivat minulle, että Robert oli kastettu edellisenä päivänä. Se oli mahtavaa!”

Karen lähettää lohtua

Kuva
nuoret naiset soittavat puhelimella, ja lähetyssaarnaajat

Karen ja hänen serkkunsa Amy asuvat noin 2 000 kilometrin päässä toisistaan. Karen tiesi, että Amy tarvitsi lohdutusta, ja vaikka hän ei pystynyt olemaan fyysisesti paikalla, lähetyssaarnaajat Amyn kotikaupungissa pystyisivät! Karen kertoi Amysta nimiviitetyökalun avulla lähetyssaarnaajille Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa. ”He soittivat minulle, ja minä kerroin Amyn kotikasvatuksesta, nykytilanteesta ja siitä, että hän tunsi Jumalan olevan hänelle vihainen”, Karen sanoo.

Vähän ajan kuluttua sisarlähetyssaarnaajat ottivat Amyyn yhteyttä. Puhuessaan puhelimessa hänen kanssaan he rukoilivat hänen puolestaan. Sinä iltana Amy soitti nyyhkyttäen Karenille kertoakseen lähetyssaarnaajista, jotka rukoilivat hänen puolestaan. ”Hän oli todella liikuttunut heidän ystävällisyydestään”, Amy sanoo.

Vaikka Amy ei ole alkanut käydä kirkossa, hän on alkanut rukoilla päivittäin taivaallista Isää. Karen ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta hän sanoo: ”Amy on pääsemässä lähemmäksi Kristusta.”

Eduarda välittää Hänen valoaan

Kuva
nuoria miehiä penkillä

”Alkuun en yhtään tiennyt, kuinka kertoa evankeliumista jollekulle tai kuinka tutustuttaa lähetyssaarnaajat ystäviini”, Eduarda selittää. Eduarda on Brasiliasta, ja vaikka hänen lähellään ei olekaan monia kirkon jäseniä, hän tietää, että ”Herra valmistaa aina lapsilleen keinon tuntea totuus”.

Eduarda lähetti kirkon videon ystävälle, ja ystävä piti näkemästään. Kun Eduardan ystävä kiinnostui lisää kirkosta, Eduarda kutsui tämän tapaamaan lähetyssaarnaajat ja käytti kirkon verkkosivustolla olevaa nimiviiteominaisuutta. Eduarda lisäsi huomautuksen, että hän halusi osallistua, kun hänen ystävälleen opetetaan evankeliumia. Lähetyssaarnaajat myöntyivät iloisina. Eduarda osallistui myös kastetilaisuuteen.

Eduarda sanoo, että hän tunsi sillä hetkellä Jumalan rakkauden lapsiaan kohtaan. Hän selittää myös: ”Meillä jokaisella on joku, joka näkee meissä Kristuksen valon. Meidän pitää vain kutsua hänet näkemään, mitä se valo on!”

Kutsu kaikille

Kun seuraavan kerran saat vaikutelman, että joku voisi hyötyä lähetyssaarnaajien kuuntelemisesta, älä epäröi käyttää tätä työkalua, jotta voit olla apuna saattamassa ystäväsi yhteen lähetyssaarnaajien kanssa. Lähetyssaarnaajat ovat innoissaan voidessaan kutsua sinut osallistumaan mukaan, kun ystäväsi tapaa heidät. Ja kuka tietää, saatat jopa todistaa siinä samalla ihmettä.