Kom, følg med meg
Ytterligere ressurser


“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: Det nye testamente 2019 (2019)

“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: 2019

Ytterligere ressurser

De fleste av disse ressursene finnes på LDS.org og i Gospel Library-appen.

Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier

Du kan tilpasse alle aktiviteter fra denne ressursen til bruk i din Søndagsskole-klasse. Hvis elevene har brukt disse aktivitetene i sitt eget eller familiens skriftstudium, kan du oppfordre dem til å dele erfaringer og innsikt.

Kirkens tidsskrifter

Tidsskriftet Liahona inneholder artikler og andre innslag som kan supplere prinsippene du underviser fra Kom, følg med meg – for Søndagsskolen.

Salmer og Barnas sangbok

Hellig musikk innbyr ånden og underviser i læren på en minneverdig måte. I tillegg til de trykte versjonene av Salmer og Barnas sangbok, kan du finne opptak av mange salmer og barnesanger på music.lds.org og i appen LDS Music.

Mediebibliotek

Illustrasjonsmateriale, videoer og andre medier kan hjelpe dem du underviser, å visualisere læresetningene og historiene som finnes i Det nye testamente. Gå inn på medialibrary.lds.org for å bla gjennom Kirkens samling av medieressurser, som fremstiller noen av hendelsene i Det nye testamente.

Seminar og Institutt-håndbøker

Seminar- og Institutt-håndbøkene gir historisk bakgrunn og doktrinære kommentarer til prinsipper som finnes i Skriftene. De inneholder også undervisningsforslag som kan tilpasses til Søndagsskole-klasser.

Emner i evangeliet

topics.lds.org kan du finne grunnleggende informasjon om mange forskjellige emner i evangeliet, sammen med koblinger til nyttige ressurser som aktuelle generalkonferansetaler, artikler, skriftsteder og videoer. Du finner også Artikler om emner i evangeliet, som gir detaljerte svar på spørsmål om evangeliet.

Tro mot pakten

Denne ressursen inneholder enkle forklaringer om emner i evangeliet, som er oppført i alfabetisk rekkefølge.

Forkynn mitt evangelium

Denne veiledningen for misjonærer gir en oversikt over de grunnleggende prinsippene i evangeliet.

Til styrke for ungdom

Denne ressursen forklarer Kirkens normer som kan hjelpe oss å holde oss verdige til Herrens velsignelser. Spesielt hvis du underviser ungdom, bør du vurdere å bruke den ofte.

Undervisning på Frelserens måte

Denne ressursen kan hjelpe deg å lære om og anvende prinsipper for Kristus-lignende undervisning. Disse prinsippene drøftes og praktiseres på lærerrådsmøter.

Bilde
gutter som bruker nettbrett