Kom, følg med meg
Du er lærer i Jesu Kristi kirke


“Du er lærer i Jesu Kristi kirke,” Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: Det nye testamente 2019 (2019)

“Du er lærer i Jesu Kristi kirke”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: 2019

Bilde
Bergprekenen

Du er lærer i Jesu Kristi kirke

Du har blitt kalt av Gud til å undervise hans barn på Frelserens måte. Du ble beskikket til dette kallet i kraft av hans hellige prestedømme. Du er kanskje ingen erfaren lærer, men hvis du lever verdig, ber daglig og studerer Skriftene, vil vår himmelske Fader gi deg Den hellige ånds innflytelse og kraft (se 2 Nephi 33:1).

De du har fått ansvar for, er Guds barn, og han vet hva de trenger og hvordan de best kan nås. Gjennom Den hellige ånd vil du bli veiledet i dine forberedelser og mens du underviser. Han vil åpenbare for deg hva du skal si og hva du bør gjøre.

Hovedhensikten med undervisning i evangeliet er å forandre liv. Ditt mål som lærer er å hjelpe dem du underviser, til å gjøre alt de kan for å bli omvendt til Jesu Kristi evangelium – et mål som strekker seg langt utover klasseperioden. Oppfordre dem du underviser, til å delta aktivt i sin egen læring av Jesu Kristi prinsipper og læresetninger og handle ifølge det de lærer. Oppfordre dem til å gjøre sitt personlige og familiens studium utenfor klasserommet til hovedfokus for sin læring av evangeliet. Når de handler i tro ved å studere som enkeltpersoner og familier, vil de innby Ånden i sitt liv og bli velsignet enda dypere enn ved noe en lærer kan gjøre.

Undervis bare i læresetningene i Jesu Kristi gjengitte evangelium slik de finnes i Skriftene og ordene til vår tids profeter. Ren lære – evig og uforanderlig sannhet som undervises av Gud og hans tjenere – innbyr Ånden og har kraft til å forandre liv.

Kallet til å undervise er en hellig tillit, og det er vanlig å føle seg overveldet til tider. Men husk at Gud har kalt deg, og han vil aldri svikte deg. Dette er Herrens verk, og hvis du tjener “av hele [ditt] hjerte, og av all makt, sinn og styrke” (L&p 4:2), vil han forsterke dine evner, gaver og talenter, og din tjeneste vil være til velsignelse for dem du underviser.