2022
Tro på Jesus Kristus – Nylige budskaber fra profeter og apostle
December 2022


Kun digitalt

Tro på Jesus Kristus – Nylige budskaber fra profeter og apostle

Se, hvad levende profeter nyligt har lært os om tro på Jesus Kristus på de sociale medier.

Billede
Kristus er sammen med nefitterne

One by One [En efter en], af Walter Rane

»Tro på Jesus Kristus er fundamentet for al tro og kanalen til guddommelig kraft«, har præsident Russell M. Nelson lært os.1 Han fortsatte således:

»Alt godt i livet – enhver mulig velsignelse af evig betydning – begynder med tro. At lade Gud råde i vores liv begynder med tro på, at han er villig til at lede os. Sand omvendelse begynder med tro på, at Jesus Kristus har magten til at rense, hele og styrke.

›[Forkast ikke] Guds kraft,‹ erklærede profeten Moroni, ›for han virker ved kraft i forhold til menneskenes børns tro‹. [Moro 10:7; fremhævelse tilføjet]. Det er vores tro, som låser op for Guds kraft i vores liv.«2

Hvordan kan vi øge vores tro på vor himmelske Fader og Jesus Kristus, og hvilke velsignelser får vi, når vi gør det? Disse nylige lærdomme fra profeter og apostle giver en vis indsigt.

Ægte fred, som overgår al forstand

»I det forgangne år er vi alle blevet konfronteret med dramatiske og uventede begivenheder.

Midt i sådan en usikkerhed er der kun en måde at føle fred på – den sande fred, der overgår al forstand. Den fred findes i tro på Herren Jesus Kristus.«

Præsident Russell M. Nelson, Facebook, 28. mar. 2021, facebook.com/russell.m.nelson.

Nøglen til at modtage åbenbaringer

»Vi læser i Mormons Bog, at profeten Nefi underviste os om, at tro på Jesus Kristus er nøglen til at modtage åbenbaringer om sandheden og nøglen til at have tillid til, at vi følger Frelserens vejledning.

At høre den røst følger af vores tro på ham. Med tilstrækkelig tro, vil vi bede om vejledning i den hensigt at gå og gøre, hvad som helst han beder os om. Vi vil have udviklet troen til at vide, at hvad end han beder os om, vil det være til velsignelse for andre, og at vi kan blive renset i den proces på grund af hans kærlighed til os.«

Præsident Henry B. Eyring, Facebook, 17. nov. 2021, facebook.com/henry.b.eyring.

Jeres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus

»Jeg fortæller ofte unge voksne, at de er dyrebare. Jeg gentager ofte dette budskab, fordi jeg ved, at det er sandt. Jeg forsikrer jer om, at I er meget, meget dyrebare for jeres himmelske Fader og for Herren Jesus Kristus.

Jeg forstår, at der er et stort pres i verden i dag. Der er mange stemmer i verden i dag via de sociale medier.

Men jeg ønsker, at I skal vide, at den vigtigste stemme, det vigtigste i jeres liv, er at finde en stille stund, hvor I bare kan være stille og faktisk vide, at vor himmelske Fader elsker jer, at I er hans søn eller hans datter, og at Herren Jesus Kristus er jeres Frelser og jeres Forløser.«

Præsident M. Russell Ballard, Facebook, 8. jan. 2021, facebook.com/mrussell.ballard.

Frelserens liv

»Studium af Vor Frelsers liv bringer os tættere på ham … Jeg opfordrer jer til at tage tid til at lære Fredsfyrsten at kende – lær om hans fødsel, liv, budskab og opstandelse. Jo mere vi lærer af ham og følger hans eksempel, desto mere fred kan vi føle i turbulente tider.«

Ældste Jeffrey R. Holland, Facebook, 20. dec. 2021, facebook.com/jeffreyr.holland.

Mere glæde, lykke og fred

»Vi tænker og fryder os over alt det, Frelseren har gjort for os. Han gav sit liv og sonede stedfortrædende, overvandt døden og forløste hele menneskeheden. Jeg lover, at når vi følger hans lys og eksempel, så vil det give os mere glæde, lykke og fred i dette liv end noget andet.«

Ældste Quentin L. Cook, Facebook, 17. apr. 2022, s. facebook.com/quentin.lcook.

Frelserens eksempel

»Hvad lærer vi af Frelserens liv, der kan styrke vores tro?

Jesus viste os ved sin fødsel, at en sjæls værd ikke afhænger af vedkommendes omstændigheder eller omgivelser. Han, jordens store Skaber, blev født i fattigdom i en stald blandt dyr, fordi der ikke var plads til ham og Josef og Maria i herberget. Vi kan tro på ham og vide, at uanset hvem vi er, og uanset hvad vores omstændigheder er, så ser han på vores hjerte, og vi er alle af stor værdi for ham.

Jesus viste os med sit liv, at hver sjæl kan vokse og udvikle sig. Faderens og Sønnens kærlighed er grundlaget for vores glæde her og herefter. Men vor himmelske Fader forventer, at vi bygger på det fundament og vokser, som Jesus gjorde. Vi kan også vokse trin for trin med hans hjælp.

Jesus viste os ved sin lidelse og død, at kærlighed betyder tjeneste og offer. Når vi tjener og drager omsorg, som han gjorde, kan vi have fuldkommen tro på Frelseren. Han har sat sit liv til for os, og nu har han al magt til at beskytte og velsigne os som sine venner.

Jeg bærer mit sikre vidnesbyrd om, at Jesu Kristi opstandelse er en kendsgerning. I kan leve med et fuldkomment håb i Kristus om den hjælp, I har brug for nu, og om det evige liv, der kommer.«

Ældste D. Todd Christofferson, Facebook, 16. mar. 2021, s. facebook.com/dtodd.christofferson.

Sådan er tro

»Ved et foredrag for fransktalende unge voksne delte Kathy og jeg vores tanker og følelser om princippet tro. Apostlen Paulus sagde: ›Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses‹ [Hebr 11:1]. Fast tillid. Overbevisning. Det er, hvad tro er. Den er virkelig. Den er en del af vores inderste væsen.

Jeg opfordrede disse unge voksne til at tro på disse seks vigtige ting:

1. Tro på Gud.

2. Tro på, at I er Guds datter eller søn, og at han kender jer personligt og elsker jer fuldstændigt.

3. Tro på, at I kan tale til jeres himmelske Fader, og at han vil sende sin Ånd over jer.

4. Tro på, at Guds rige ruller frem over hele jorden, og at vi hver især er en vigtig del af forberedelsen på Frelserens andet komme.

5. Tro på, at andre, som I kender, vil tage imod Jesu Kristi evangelium.

6. Tro på, at Jesus Kristus er verdens Frelser.

Som jeres ven og meddiscipel uden anden motivation end kærlighed og respekt for jer forsikrer jeg jer om, at jeres tro på Jesus Kristus ikke er forgæves. I vil se ham igen. Hele verden vil vide, at han er Guds Søn. Jeg har lært ham at kende og at føle hans nærhed. Jeg vidner med sikkerhed om, at han lever, at han er opstået, og at hans kærlighed til os overgår enhver beskrivelse.«

Ældste Neil L. Andersen, 21. feb. 2021, s. facebook.com/neill.andersen.

En anden kraft

»Når vi yder en beslutsom indsats, så vokser vores tro på Jesus Kristus. Og efterhånden som den vokser, modtager vi himmelske gaver, kraft og evnen til at gøre ting, vi ikke kunne gøre uden den. Når vi styrker vores tro, er der pludselig en anden kraft: Kristi kraft og hans forsoning. I begynder at føle hans billigelse, hans kærlighed og hans nåde.«

Ældste Neil L. Andersen, 13. feb. 2022, s. facebook.com/neill.andersen.

Relationen til Gud

»Relationer giver livet mening.

Relationen til Gud, familie og hinanden (det jeg kalder pagtsbånd) giver vores liv den største, kærligste og dybeste betydning.«

Ældste Gerrit W. Gong, Facebook, 3. mar. 2022, facebook.com/gerritw.gong.