2022
La oss besøke tempelet
Mars 2022


“La oss besøke tempelet”, Liahona, mars 2022.

Sagt av siste dagers hellige: Kvinner med tro

La oss besøke tempelet

Da jeg ba om å få vite hvordan jeg kunne hjelpe min svigermor, tenkte jeg på tempelet.

Bilde
Bogotá Colombia tempel

Foto av Bogotá Colombia tempel: Ivan Ortiz Ponce

Under covid-19-pandemien stengte Bogotá Colombia tempel. Fordi jeg ikke lenger kunne dra dit, gikk jeg noen ganger mentalt gjennom tempelet og husket den tjenesten jeg hadde utført der som tempelarbeider.

Svigermor ble svært syk kort tid etter at en covid-19-karantene begynte i Colombia. Da jeg ba om å få vite hvordan jeg kunne hjelpe henne, tenkte jeg på tempelet.

Da jeg tenkte på tempelet, følte jeg meg tilskyndet av Den hellige ånd til å spørre min svigermor om hun mentalt ville besøke “et av de vakreste stedene på jorden” sammen med meg.

Med svak røst svarte hun: “Ja.”

Vi forestilte oss at vi begynte hjemme hos henne i Medellín, reiste til mitt hjem i Bogotá og så kom frem til tempelet. Vi så for oss at vi gikk inn og virket i tempelet. Vi forestilte oss at vi satt sammen i det celestiale rom og takket Herren i bønn.

Etterpå tryglet vi vår himmelske Fader om at min svigermor, ifølge hans vilje, måtte gjenvinne sin helse og til slutt få lov til fysisk å vende tilbake til tempelet. Det var en spesiell og høytidelig opplevelse som styrket og oppmuntret henne.

En av historiene om Frelseren som rører meg mest, fant sted i byen Kapernaum. Denne historien lærer oss at Herren kan velsigne og helbrede andre ved hjelp av familiemedlemmer og venner.

Da innbyggerne i Kapernaum fikk vite at Jesus var i et bestemt hus, kom de til ham med en mann som var lam.

“På grunn av folkemengden kunne de ikke få båret ham fram til Jesus. De brøt da opp taket over stedet der han var. Og da de hadde fått en åpning, firte de ned sengen som den lamme lå på.”

Da Jesus så deres tro, sa han til mannen: “Stå opp, ta båren din og gå hjem til ditt hus.” (Se Markus 2:1‒11.)

I likhet med den lamme mannen, ble min svigermor helbredet ved Frelserens kraft gjennom en prestedømsvelsignelse og gjennom hennes egen og familiemedlemmers og venners tro.

I disse usikre tider vet jeg at vi kan motta veiledning for å styrke og oppmuntre de trengende. Hvis vi vender oss til vår himmelske Fader og alltid minnes ham og hans Sønn, kan vi få fred, håp og helbredelse.