2021
Frelsesplanen og tillit til Herren
Juli 2021


For foreldre

Frelsesplanen og tillit til Herren

Bilde
mother sings and does actions with her children

Kjære foreldre:

Dere kan bruke følgende artikler og bildene i dem til å innlede samtaler med familien og hjelpe dem å forstå viktige emner som frelsesplanen, Kirkens historie og tillit til Herren.

Samtaler om evangeliet

Frelsesplanen

Bruk “Evangeliets grunnprinsipper” på side 6 til å undervise barna om frelsesplanen. Snakk om hvordan kunnskap om frelsesplanen velsigner dere og familien. Vurder å la barna lage tegninger av frelsesplanen og la dem forklare hver sin del av den.

Velsignelser ved å studere Kirkens historie

Når dere leser artikkelen på side 30, kan dere snakke med barna om hvordan de også kan få et sterkere vitnesbyrd ved å lære mer om Kirkens historie. Hvilke beretninger eller erfaringer fra Kirkens historie kan dere dele med familien for å hjelpe dem å takle sine prøvelser med tro?

Tillit til Herren

Les bror Milton Camargos opplevelse på side 39. Når dere snakker med barna om den, kan dere vurdere å spørre: Hvordan viste misjonæren sin tillit til Gud? Hvordan viser dere tillit til Herren? Hvordan har dere blitt velsignet ved å stole på Gud?

Snakk om overgrep

Bruk forslagene i artikkelen på side 20 til å finne ut hvordan man kan gjenkjenne overgrep, forhindre det og lære barna å beskytte seg.

Moro med familiestudium

Jeg vil lede dere

Lære og pakter 78:17–18

Herren vil lede oss når vi lytter til ham gjennom hans profeter. Men verdens budskap kan være motstridende og forvirrende. Lek som familie leken “Gjør som jeg gjør og ikke som jeg sier”, som beskrevet nedenfor.

  1. Velg én person som instruktør.

  2. Instruktøren sier en handling mens han eller hun gjør en annen handling. Instruktøren sier for eksempel: “Klapp i hendene”, men tar i stedet på armen sin.

  3. Familiemedlemmene skal gjøre det instruktøren gjør, ikke det han eller hun sier.

  4. Gjenta leken, og bytt på å være instruktør.

Drøfting: Syntes du det var vanskelig å følge instruktøren? Noen ganger kan verdens instruksjoner være forvirrende, men Herrens bud er tydelige. Hva kan vi gjøre for å lytte til Herren når han leder oss?