2021
Pappeuden voiman kokeminen
Maaliskuu 2021


Pappeuden voiman kokeminen

Naisilta, jotka auttavat kirkon johtamisessa, kysyttiin, kuinka pappeuden voima vaikuttaa heidän elämäänsä. Tässä on muutamia heidän kertomiaan ajatuksia.

Kuva
cut-paper illustration of various flowers

Kuvitus Matisse Hales

”Miehillä ja naisilla on erilaiset mutta yhtä tärkeät tehtävät kotona ja kirkossa. Pappeuden voima voi auttaa jokaista ihmistä suorittamaan nuo tehtävät kaikkien hyödyksi.

Koska Jumalan pappeuden voima on tänä aikana maan päällä, kaikkien kelvollisten kirkon jäsenten – niin nuorten kuin vanhojen, naisten ja miesten, naimattomien ja naimisissa olevien – ulottuvilla on suuria siunauksia.”

– Ylijohtaja Joy D. Jones, Alkeisyhdistyksen ylijohtaja

”Palveleminen avartaa sieluamme, laajentaa näkemystämme ja sallii meidän ammentaa Jumalan voimaa runsaammin. Herra tietää tämän, mutta niin tietää Saatanakin. Yrittäessään alati valppaana etäännyttää meitä Jumalan voimasta vastustaja haluaisi lannistaa meidät tai saada meidät tuntemaan, että se, mitä meillä on tarjottavana, ei riitä. – –

Älkää koskaan kyseenalaistako ystävällistä tekoa.

Kun tietoisesti teemme muiden palvelemisesta osan elämäämme, me löydämme Jumalan salaisuuksia. Löydämme rauhaa, saamme vahvuutta ja vastaanotamme lisää voimaa, kun palvelemme Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta.”

– Ylijohtaja Bonnie H. Cordon, Nuorten Naisten ylijohtaja

”Liian usein naiset vertaavat itseään muihin. Mutta siinä vertailussa kenestäkään meistä ei tunnu hyvältä. Jokaisella naisella on ainutlaatuinen yhdistelmä kykyjä ja taitoja, ja ne kaikki ovat Jumalan antamia lahjoja. Se seikka, että te ja minä emme ole samanlaisia – tai että ketkään naiset eivät ole samanlaisia – ei vähennä tai lisää arvoamme. Meidän pitää löytää lahjamme ja kehittää niitä, muistaa, kuka on antanut ne meille, ja sitten käyttää niitä Hänen tarkoituksiinsa. Kun käytämme lahjojamme muiden siunaukseksi, me koemme pappeuden voimaa elämässämme.”

– Ylijohtaja Jean B. Bingham, Apuyhdistyksen ylijohtaja

”Etsikää usein mahdollisuuksia lisätä ymmärrystänne ’pappeuden opista’. Meidän jokaisen pitää etsiä tätä ymmärrystä omalla kohdallamme.

Pyhien kirjoitusten ja nykyajan profeettojen sanojen tutkiminen tarjoaa syvällisen perustan, jolla tämä tietämys voi kasvaa. Samoin tarjoavat kuuliaisuus Jumalan käskyille ja eläminen uskollisina liitoille, joita olemme tehneet pappeuden toimituksissa. Ymmärrystä annetaan meille rivi rivin päälle, opetus opetuksen päälle [ks. 2. Nefi 28:30]. Henkilökohtaisena ilmoituksena sitä ’laskeutuu’ sieluumme ’kuin kaste taivaasta’ [OL 121:45].”

– Sisar Lisa L. Harkness, ensimmäinen neuvonantaja Alkeisyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa

”Jokainen meistä on matkalla. – – Me matkaamme läpi ihmissuhteisiin liittyvien haasteiden, taloudellisten haasteiden sekä mielenterveydellisten ja fyysisen terveyden haasteiden. Me matkaamme läpi lannistavien toimeksiantojen ja päivittäisten tehtäväluettelojen. Jotkut meistä saattavat matkata läpi murheen tai myös yksinäisyyden tai yksitoikkoisuuden. Haasteemme ovat erilaisia, mutta meillä kaikilla on niitä.

Liittojemme pitäminen ei tarkoita, että nämä haasteet otetaan pois, mutta se tarkoittaa, että Herra lupaa olla meidän kanssamme.”

– Sisar Michelle D. Craig, ensimmäinen neuvonantaja Nuorten Naisten ylimmässä johtokunnassa

”Kuvittelen mielessäni pappeuden voiman olevan yksittäinen ohut, pehmeä valkoinen lanka, joka tulee Jumalan luota ja kiinnittää asioita silmukoin siellä täällä, aivan kuin sillä olisi oma kurssinsa meidän elämässämme. Mutta ajan mittaan näkyviin tulee taidokas kuvio. Tuohon malliin sisältyy Jumalan alttari, pyhin paikka, missä sidomme maan päällä ja sidomme taivaassa. – –

Aina kun näen pyhässä temppelissä alttariliinan, tunnen sen olevan yksi temppelin voimallisimmista vertauskuvista siitä, kuinka Herra antaa voimaansa uskollisille lapsilleen kootakseen ja sitoakseen yhteen taidokkaan, pyhän mallin.”

– Sisar Sharon Eubank, ensimmäinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa

”Oman elämäni kokemusten kautta tiedän, että Herran käskyjen pitäminen, uskon osoittaminen ja luottaminen Häneen täysin ovat tapoja, joilla me pääsemme osallisiksi Hänen pappeutensa voimasta. – –

Kun pysymme uskollisina, me voimme saada niitä pappeuden voimia ja siunauksia elämämme kaikilla osa-alueilla. Pappeuden voima voi antaa meille varjelusta, lohtua, voimaa, rauhaa ja lupauksia, jotka ulottuvat iankaikkisuuksiin. Tämän pappeuden voiman avulla Pyhä Henki myös auttaa minua muistamaan elämässäni kokemuksia, jotka jatkuvasti vahvistavat todistustani ja uskoani Jumalaan.”

– Sisar Cristina B. Franco, toinen neuvonantaja Alkeisyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa

”Vuosia on kulunut siitä, kun sain oman patriarkallisen siunaukseni, mutta muistan kokemuksen elävästi. – –

Tuo kokemus on muovannut monia päätöksiäni, joita olen tehnyt elämäni aikana. Tiesin, että minun pitäisi tehdä oma osani, jotta nuo toivotut siunaukset toteutuisivat.

Näen nyt, että on vielä enemmän, mitä Isämme haluaa minun saavan, vielä enemmän kuin mitä on esitetty patriarkallisessa siunauksessani.”

– Sisar Becky Craven, toinen neuvonantaja Nuorten Naisten ylimmässä johtokunnassa

”Liityin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon 26-vuotiaana. Vaikka minulla oli sydämessäni tyynnyttävä tunne, kun noudatin haluani saada Jumalalta siunauksia solmimalla liiton Hänen kanssaan, niin tiedän, että ymmärrykseni siitä liitosta oli siihen aikaan kuin pieni siemen.

Kun vuodet ovat vierineet ja kun olen pyrkinyt pitämään tämän kasteenliiton ja muita liittoja, joita olen tehnyt taivaallisen Isän kanssa, tunnen, että Hän on siunannut minua syvemmällä ymmärryksellä Hänestä, Vapahtajastani ja roolistani taivaallisten vanhempien liittotyttärenä.”

– Sisar Reyna I. Aburto, toinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa