2021
Oplevelsen af præstedømmets kraft
Marts 2021


Oplevelsen af præstedømmets kraft

Kvinder, der indgår i Kirkens ledelse, blev spurgt om, hvordan præstedømmets kraft påvirker deres liv. Her er nogle af de tanker, de delte.

Billede
cut-paper illustration of various flowers

Illustrationer: Matisse Hales

»Mænd og kvinder har forskellige, men lige vigtige ansvarsområder i hjemmet og Kirken. Præstedømmets kraft kan hjælpe hver person med at udføre disse forpligtelser til gavn for alle.

»Fordi Guds præstedømmekraft er på jorden i dag, er store velsignelser tilgængelige for alle værdige kirkemedlemmer, hvad enten de er gamle eller unge, mænd eller kvinder, enlige eller gifte.«

– Præsident Joy D. Jones, Primarys hovedpræsident

»Tjeneste udvikler vores sjæl, udvider vores perspektiv og giver os mulighed for at trække på Guds kraft i større omfang. Herren ved dette, men det gør Satan også. I modstanderens stadigt årvågne forsøg på at fjerne os fra Guds kraft ønsker han at overvælde os eller få os til at føle, at det, vi har at tilbyde, er utilstrækkeligt …

Betvivl aldrig en venlig handling.

Gennem bevidst at tjene andre i en del af vores liv, vil vi opdage Guds mysterier. Vi vil opleve fred, finde styrke og modtage yderligere kraft, når vi tjener vor Frelser, Jesus Kristus.«

– Præsident Bonnie H. Cordon, Unge Kvinders hovedpræsident

»Alt for ofte sammenligner kvinder sig med andre. Men ingen af os får det godt af en sådan sammenligning. Den enkelte kvinde har sin unikke blanding af evner og talenter, og alle gaver er givet af Gud. Bare fordi vi ikke er ens – eller nogen kvinder ikke er ens – gør det os ikke til mere eller mindre gode mennesker. Vi er nødt til at finde vores egne gaver og udvikle dem, huske på, hvem der har givet os dem, og derefter bruge dem efter hans hensigt. Når vi deler vores gaver for at velsigne andre, oplever vi præstedømmets kraft i vores liv.«

– Præsident Jean B. Bingham, Hjælpeforeningens hovedpræsident.

»Se jævnligt efter muligheder for at opbygge jeres forståelse af ›præstedømmets lære‹. Hver af os bliver nødt til selv at søge denne forståelse.

At studere skrifterne og nutidsprofeters ord vil give et godt grundlag for at øge denne viden. Tillige med lydighed mod Guds befalinger og at leve tro mod de pagter, vi har indgået gennem præstedømmets ordinancer. Forståelse gives os ›linje på linje, forskrift på forskrift‹ [2 Ne 28:30]. Gennem personlig åbenbaring ›falder‹ den på vores sjæle ›som dug fra himlen‹ [L&P 121:45].«

– Søster Lisa L. Harkness, førsterådgiver i Primarys hovedpræsidentskab

»Hver af os er på en vandring … Vi går gennem udfordringer i forhold til relationer, økonomi og mental og fysisk sundhed. Vi går igennem overvældende opgaver og vores daglige liste af gøremål. Nogle af os vandrer måske igennem sorg eller endda ensomhed eller kedsomhed. Vores udfordringer er forskellige, men vi har dem alle.

At holde vores pagter betyder ikke, at disse udfordringer fjernes, men det betyder, at Herren lover at være med os.«

– Søster Michelle D. Craig, førsterådgiver i Unge Kvinders hovedpræsidentskab

»Jeg forestiller mig præstedømmets kraft som en enkelt, fin, glat, hvid tråd, der kommer fra Gud og løber ind og ud, op og ned, og synes at have sin egen retning i vores liv. Men over tid afsløres et indviklet mønster. Dette design dækker Guds alter, det helligste sted, hvor vi binder på jorden og binder i himlen …

Hver gang jeg ser en alterdug i det hellige tempel, føler jeg, at det er et af templets mest magtfulde symboler på, hvordan Herren giver sin kraft til sine trofaste børn, så de kan samles og bindes sammen i et indviklet, helligt design.«

– Søster Sharon Eubank, førsterådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab

»Gennem mine livserfaringer ved jeg, at det at holde Herrens befalinger, have tro og fuld tillid til ham er måder, hvorpå vi får adgang til hans præstedømmekraft …

Når vi forbliver trofaste, kan vi modtage præstedømmekraft og velsignelser i alle aspekter af vores liv. Den kan give os beskyttelse, trøst, styrke, fred og løfter, der rækker ind i evighederne. Gennem denne præstedømmekraft hjælper Helligånden mig også med at huske oplevelser i mit liv, der vedvarende opbygger mit vidnesbyrd og min tro på Gud.«

– Søster Cristina B. Franco, andenrådgiver i Primarys hovedpræsidentskab

»Der er gået mange år, siden jeg modtog min patriarkalske velsignelse, men jeg husker oplevelsen levende …

Den erfaring har formet mange af de beslutninger, jeg har taget hele mit liv. Jeg vidste, at jeg var nødt til at gøre min del for at virkeliggøre de ønskede velsignelser.

Jeg ser nu, at der er endnu mere, som vores Fader ønsker, at jeg skal modtage, endnu mere end det, der blev sagt i min patriarkalske velsignelse.«

– Søster Becky Craven, andenrådgiver i Unge Kvinders hovedpræsidentskab

»Jeg blev medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, da jeg var 26 år. Selvom jeg havde en følelse af fred i mit hjerte, da jeg fulgte mit ønske om at blive velsignet af Gud ved at indgå en pagt med ham, ved jeg, at min forståelse af denne pagt var ligesom et lille frø på det tidspunkt.

Efterhånden som årene er gået, og idet jeg har gjort en indsats for at holde den dåbspagt og andre pagter, jeg har indgået med vor himmelske Fader, føler jeg, at han har velsignet mig med en dybere forståelse af ham, af min Frelser og af min rolle som en pagtsdatter af himmelske forældre.«

– Søster Reyna I. Aburto, andenrådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab