2020
Jezus Christus’ kerk is hersteld
April 2020


Jezus Christus’ kerk is hersteld!

Afbeelding
children looking at sky

Voordat we op aarde kwamen, woonden we bij onze hemelse Ouders. Zij hielden van ons! Onze hemelse Vader had een geweldig plan voor ons. We zouden op aarde komen om een lichaam te krijgen, te leren en te groeien. Daarna konden we weer naar ons hemelse thuis terugkeren. Maar we konden dat niet alleen. We zouden hulp nodig hebben.

Afbeelding
Jesus reaching out to man

Onze hemelse Vader koos onze oudste broer, Jezus Christus, om op aarde te komen en ons te helpen. Jezus liet ons zien hoe we anderen moeten liefhebben en de geboden van onze hemelse Vader moeten onderhouden. Hij koos apostelen om zijn kerk te leiden.

Afbeelding
girl looking out the window

Toen leed Jezus in de hof van Gethsémané voor ons. Hij voelde al ons verdriet en al onze pijn. Hij stierf aan het kruis voor ons. Daarom kunnen wij ons tot Hem wenden als we gekwetst of verdrietig zijn, of hulp nodig hebben. We kunnen ons bekeren als we iets verkeerds doen.

Afbeelding
Jesus and Mary at the tomb

Op de derde dag na Jezus’ dood is Hij weer opgestaan. Jezus leefde weer! Daardoor zullen wij ook uit de dood opstaan. We kunnen na onze dood in de hemel wonen.

Afbeelding
girl getting baptized

Na zijn opstanding bezocht Jezus zijn discipelen in Jeruzalem en in Amerika. Hij vroeg zijn apostelen om de mensen over zijn evangelie te blijven vertellen. Veel mensen die de apostelen hoorden, lieten zich dopen en werden lid van de kerk.

Afbeelding
man with hand on his head

Na de dood van de apostelen begonnen mensen sommige belangrijke onderdelen van Jezus’ evangelie te vergeten. Ze geloofden niet meer dat onze hemelse Vader zijn kinderen op aarde altijd zou inspireren. Ze vergaten dat iedereen op aarde de kans zou krijgen om zich te laten dopen. Ze geloofden niet meer dat profeten en apostelen de kerk altijd zouden leiden.

Afbeelding
Joseph Smith

Er gingen vele jaren voorbij. Uiteindelijk was het tijd om de ontbrekende onderdelen van Jezus’ evangelie terug te brengen. Het was tijd om zijn kerk te herstellen! Onze hemelse Vader had een profeet nodig om haar weer op aarde te vestigen. Hij koos een jongen die Joseph Smith heette.

Afbeelding
Bible

Joseph was op een dag in de Bijbel aan het lezen. Hij las in Jakobus 1:5 dat onze hemelse Vader onze vragen zal beantwoorden als we Hem die in geloof stellen. En Joseph had zeker een vraag! Hij wist dat er veel kerken waren die over Jezus vertelden. Maar hij wilde weten of er een net zoals Jezus’ kerk in het Nieuwe Testament was.

Afbeelding
Joseph praying

Op een prachtige lentedag rond de paastijd ging Joseph naar het bos in de buurt van zijn huis. Hij knielde neer en begon te bidden. Toen kwam er een duister gevoel over Joseph. Satan probeerde hem te ontmoedigen. Maar Joseph bleef uit alle macht bidden.

Afbeelding
First Vision

Toen daalde er een stralend licht neer. Joseph zag onze hemelse Vader en Jezus Christus. Dat noemen we het eerste visioen. Ze zeiden dat Jezus’ kerk niet op aarde was. Maar dat zou niet lang meer duren. De herstelling was begonnen!

Afbeelding
Angel Moroni

Onze hemelse Vader stuurde engelen om belangrijke onderdelen van het evangelie te herstellen. De engel Moroni gaf Joseph de gouden platen, zodat we het Boek van Mormon konden krijgen om meer over Jezus Christus te leren.

Afbeelding
little girl being confirmed

Johannes de Doper bracht het Aäronisch priesterschap terug, zodat we ons kunnen laten dopen. Petrus, Jakobus en Johannes brachten het Melchizedeks priesterschap terug, zodat we de Heilige Geest kunnen ontvangen en een zalving kunnen krijgen als we ziek zijn.

Afbeelding
family in front of the temple

Elia kwam, zodat we in de tempel aan onze familie verzegeld kunnen worden.

Afbeelding
family going to church

De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen werd opgericht. Dat betekent dat Jezus’ kerk weer op aarde is! Dat alles maakt deel uit van de herstelling.

Afbeelding
serving

De herstelling van het evangelie is nog steeds aan de gang. Profeten, apostelen, zendelingen en leden verspreiden het goede nieuws van Jezus Christus over de hele wereld. Er worden in veel landen tempels gebouwd, zodat mensen voor eeuwig aan hun familie verzegeld kunnen worden. En de kerk helpt mensen op plaatsen waar honger heerst of rampen plaatsvinden.

Afbeelding
temple, family history, tithing

Iedereen kan iets doen om bij de herstelling te helpen. Jij kunt helpen door meer over je familiegeschiedenis te weten te komen en je in de tempel te laten dopen. Je kunt tiende betalen om kerken en tempels te bouwen. Je kunt vastengaven betalen om mensen in nood te helpen. Je kunt mensen over Jezus Christus vertellen.

Afbeelding
boy taking the sacrament

Jezus heeft ons zijn kerk gegeven, zodat wij naar ons hemelse huis kunnen terugkeren. We kunnen van het avondmaal nemen en altijd indachtig zijn wat Hij voor ons heeft gedaan. We kunnen liefde voor anderen tonen, zoals Hij dat deed. We kunnen iedereen helpen om over zijn evangelie te leren! ●

Illustraties, Apryl Stott