2016
Velsignelser ved å streve fremover
Januar 2016


Velsignelser ved å streve fremover

Å leve som et trofast medlem av Kirken gir fantastiske velsignelser. Men det betyr ikke at livet ikke noen ganger vil være vanskelig. Fristelser, falske venner, utfordringer i familien, alt mulig. Det er mye som vil prøve å trekke deg bort fra paktens vei.

Det er derfor årets GUF-tema, “streve fremover med standhaftighet i Kristus” (2 Nephi 31:20), har slikt et mektig budskap. Når du strever fremover med standhaftighet i Kristus og holder fast ved dine pakter, kan Gud gjøre fantastiske ting for deg og gjennom deg. Og samtidig kan han hjelpe deg å føle håp, trøst og fred.

Det var noe profeten Joseph Smith visste utmerket godt. Han var bare 14 da han opplevde det første syn. Da han knelte for å be i den hellige Lund, ble han angrepet av en usynlig kraft med så overveldende styrke at den truet med å tilintetgjøre ham. Bare ved å anvende hele sin styrke til å påkalle Gud ble han reddet, og fikk se Faderen og Sønnen.

Senere, da Joseph fortalte om sin opplevelse, ble han latterliggjort av venner og lokale ledere (se Joseph Smith – Historie 1:15–17, 21–26). Denne forfølgelsen ga seg aldri, og skulle til slutt koste ham livet 24 år senere.

Men Joseph strevde fremover med håp, og han gjorde det gladelig i tjeneste for Herren. Han holdt seg trofast i Kristus og utøvde tro til å gjøre det rette, og Gud velsignet og styrket ham. Han vil gjøre det samme for deg.

Så strev fremover. Bestem deg for å etterleve evangeliet. Hold blikket godt festet på Frelseren. Ha “et fullkomment, klart håp og kjærlighet til Gud og alle mennesker”. Nyt Kristi ord. Utfør tjeneste under ledelse av prestedømmet. Prøv å bli det Gud ønsker at du skal være.

Når du strever fremover og inngår og holder pakter på veien til evig liv, vitner vi om at du vil finne lykke.