2014
Onze plek
Augustus 2014


Onze plek

Normen en vrienden

Sinds ik naar school ga, heb ik vriendinnen die de zedelijke normen van onze godsdienst niet begrijpen. Eerst was het moeilijk, maar na een tijdje wenden ze aan het idee dat ik zedelijk rein was. Ik had me ten doel gesteld om een rein en zuiver leven te leiden. En dat werkte goed, zowel voor mij als voor hen die eerst kritiek op me hadden. In de loop der tijd kwam er respect, vrede en vreugde in onze cirkel liefdevolle vriendinnen.

Vitória M. (Brazilië)

Mijn vrienden vergeven

Omdat ik het enige kerklid ben in mijn leeftijdsgroep, ben ik wel eens beledigd door mijn vrienden. Soms veroordelen en bekritiseren ze mijn godsdienst. Ik voel me erg eenzaam, maar ik ben dankbaar dat ik de kerknormen ken.

Als mijn vrienden me beledigen, probeer ik nederig te zijn en ruzie te voorkomen, want ik weet dat ruzie verkeerd is. Als ze iets over de kerk zeggen, getuig ik gewoon van mijn geloof in het evangelie.

Ik vergeef mijn vrienden altijd, of ze nu wel of niet hun excuses aanbieden. Vergeven is meer dan alleen maar zeggen dat je een excuus aanneemt, of dat het wel goed is, want vergeven betekent meer dan dat: Jezus Christus heeft onze zonden op Zich genomen zodat onze hemelse Vader ons kan vergeven.

Hoewel mijn vrienden mijn geloof nu niet begrijpen, weet ik dat ik een werktuig in Gods handen kan zijn om ze over het evangelie te vertellen. Ik kan ze helpen, en tegelijkertijd kan ik zelf geestelijk groeien en me voorbereiden op een zending.

Joshua V. (Filipijnen)

Een van mijn lievelingsteksten

Onze hemelse Vader gebruikt ‘kleine en eenvoudige dingen’ (Alma 37:6) om zijn werk te bevorderen. Joseph Smith was in de ogen van de wereld geen groot man, maar God herstelde door hem de kerk. En het was iets heel eenvoudigs dat tot de herstelling leidde: een gebed. Denk niet dat je te onbelangrijk bent om in de wijngaard van de Heer te werken. Als je een goed voorbeeld bent, kun je je naaste helpen om lid van de kerk te worden. God heeft geen grote persoonlijkheden nodig, alleen maar mensen die geloof hebben en gehoorzaam zijn.

Ronick R. (Haïti)