2014
Kun for unge
Juli 2014


Kun for unge

Dåb for min bedstefar

Jeg er taknemlig for, at vore ungdomsledere planlagde en tur til templet. Mens vi forberedte os på denne tur til Apia i Samoa, var vi glade for denne sjældne mulighed. Vi tog med glæde i templet for at udføre dåb for de døde – for dem, der befinder sig i åndeverdenen og venter på, at vi skal lave slægtsforskning og udføre tempeltjeneste for dem.

Under dåbssessionen så jeg en ung mand i vores gruppe blive døbt for Faataga Agavale, min bedstefar. Jeg fik glædestårer i øjnene, og jeg vidste, at hans ånd var til stede. Jeg var så glad for, at vi kunne udføre tempeltjeneste for ham i templet.

Saini Agavale, Samoa

Vigtig information fra en ven

Som teenager kunne jeg ikke lide at gå i kirke, så jeg vidste ikke så meget om Bibelen eller om Gud og havde heller ikke lyst til at vide noget. Da jeg var 17 år, fortalte en af mine venner mig, at hun var sidste dages hellig. Jeg havde ingen idé om, hvad en sidste dages hellig var. Jeg sagde til hende: »Hvis jeg gerne vil vide noget om den kirke, så skal jeg nok selv finde frem til det.«

Da hun kunne se, at jeg ikke var særligt interesseret i religion, gav hun mig en Mormons Bog og bad mig læse den og bede om den. Hun lagde ikke pres på mig. Senere den aften, da jeg åbnede bogen, så jeg, at hun havde skrevet sit vidnesbyrd på indersiden. Da jeg læste det, følte jeg, at jeg burde lære mere om Mormons Bog. Så jeg begyndte med at læse i 1 Nefi. Jeg kunne ikke lægge bogen fra mig. Jeg måtte vide mere.

Til en familieaften underviste hendes familie mig i Jesu Kristi evangelium. Det hele syntes bare at give mening. Kort tid efter blev jeg undervist af missionærerne og blev døbt og bekræftet som medlem af Herrens sande kirke. Evangeliet lærte mig, hvem jeg er, hvor jeg kommer fra, og hvor jeg kommer hen, hvis jeg er trofast.

Når jeg ser tilbage, kan jeg se, hvordan Helligånden hjalp mig til at ville lære mere. I takt med at jeg lærte mere, ændrede min indstilling til kirke og Gud sig. For første gang i mit liv ønskede jeg at gøre det, som Gud ønskede, at jeg skulle gøre.

Mormons Bog forandrede mit liv, og jeg er taknemlig for min ven, der forærede mig den. En rigtig ven deler en så vigtig information som denne.

Michael P., Ohio, USA