2010
Forstå evangeliets lys
Mars 2010


Vi taler om Kristus

Forstå evangeliets lys

Jeg vil ikke si at jeg ikke hadde noen mål før jeg ble døpt og ble medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Men jeg kan si at mitt liv ikke hadde noen tydelig retning. Jeg følte det noen ganger som jeg gikk i mørke og egentlig ikke visste hvilken vei jeg skulle ta.

I likhet med de fleste andre 19-åringer i St. Petersburg i Russland håpet jeg at jeg en dag kunne gifte meg, få barn og alltid leve lykkelig siden. Men jeg vil ikke si at jeg visste nøyaktig hvordan jeg skulle nå dette målet – spesielt ikke det om deretter å leve lykkelig for alltid.

Men min himmelske Fader visste det. Han visste at før jeg kunne oppnå virkelig lykke, trengte jeg å sette ham og hans Sønn i sentrum av mitt liv. Jeg begynte å lære hvordan jeg skulle gjøre dette like før jeg fylte 20 år, da misjonærene begynte å undervise min familie om hvordan vi finner lykke ved å etterleve budene.

Etter at vi hadde møtt misjonærene, tok det ikke lang tid før jeg visste hva jeg skulle gjøre. Jeg ba og visste at hvis jeg ønsket å nå mine mål i livet, trengte jeg å bli døpt og bli medlem av Jesu Kristi kirke.

Etter dåpen var det noen venner og familiemedlemmer som ikke ville ha mer med meg å gjøre. De kunne ikke forstå hvorfor det var så viktig for meg å velge å følge vår himmelske Faders plan. Tross dette var jeg lykkelig. Jeg visste at han trøstet meg ved å la meg gjennomgå disse prøvelsene med fred.

Da jeg fylte 21, ønsket jeg sterkt å vitne om evangeliets sannhet og fortelle andre hvordan en beslutning om å etterleve budene hadde forandret mitt liv, så jeg ble misjonær. Det var fantastisk å fortelle andre hva som hadde skjedd med meg etter at jeg bestemte meg for å sette evangeliet først.

Mitt liv har vært fullt av velsignelser siden. For åtte år siden kunne jeg gå inn i templet og nå mitt mål om å bli gift. Men istedenfor bare å bli gift ble jeg beseglet til min mann for evigheten.

I løpet av de siste årene har mitt mål om å bli mor også blitt nådd. Jeg har blitt velsignet med tre herlige sønner.

For ikke lenge siden fikk min familie og jeg anledning til å besøke et åpent hus for et tempel. Da vi gikk gjennom templet, så vår fire år gamle sønn på meg og sa: «Mamma, fordi du og pappa ble gift i templet, skal familien vår være sammen for evig.»

Jeg føler meg velsignet og ydmyk når jeg tenker på de siste ti årene av mitt liv. Jeg er på vei til å nå mitt mål om å leve «lykkelig for evig», takket være det faktum at jeg overlot mitt liv til min himmelske Fader og Jesus Kristus. Så lenge jeg setter dem i sentrum av mitt liv, vet jeg at jeg kan nå mine mål. Jeg vet at vår himmelske Fader og Frelseren elsker oss og ønsker å hjelpe.

Foto © iStockphoto.com