Opći sabor
Ispunjenje proroštva
Opći sabor u travnju 2020.

Brojna su proročanstva koja su ispunjena Obnovom punine evanđelja Isusa Krista.

Moja draga braćo i sestre, počašćen sam govoriti na ovom povijesnom Općem saboru kojim se obilježava Prvo viđenje Josepha Smitha Boga Oca i njegovog Sina, Isusa Krista, u onome što je, bez sumnje, Sveti šumarak. To viđenje bilo je veličanstveni početak Obnove evanđelja i svega što se otkrilo, od Mormonove knjige do povratka svećeničke ovlasti i ključeva, uspostave Gospodinove istinite Crkve, hramova Božjih te proroka i apostola koji vode djelo u ove posljednje dane.

Prema božanskoj zamisli, drevni proroci Božji, kada su bili potaknuti Duhom Svetim, proricali su o Obnovi i što će doći u naše doba, posljednjoj rasporedbi i punini vremena. Samo je djelo »zapalilo dušu« ranih vidioca.1 Kroz naraštaje su predskazivali, snivali, predviđali i proricali o budućem Božjem kraljevstvu na Zemlji, koje je Izaija nazvao djelo »čudno i prečudno«.2

Proročanstva koja su bila ispunjena Obnovom punine evanđelja Isusa Krista, uključujući Crkvu Isusa Krista svetaca posljednjih dana, brojna su. Danas ćemo, međutim, naglasiti samo nekoliko meni omiljenih. Tome su me podučile moje drage učiteljice u Maloj školi i u ranoj mladosti moja anđeoska majka.

Daniel u lavljoj jazbini

Daniel koji je svojom vjerom u Isusa Krista zaustavio lavove i intervenciju Božjih anđela poslužitelja, bio je jedan od onih koji su vidjeli naše doba u viđenju. Tumačeći san babilonskog kralja Nabukodonozora, Daniel je prorekao da će se Gospodinova Crkva dići u posljednje dane kao mali kamen koji se »s brijega odvalio a da ga ne dodirnu ruka«.3 »Da ga ne dodirnu ruka«, što znači božanskim djelovanjem, Gospodinova će Crkva rasti dok ne ispuni cijelu Zemlju i »neće nikada propasti… [već] stajati dovijeka«.4

Daniel tumači san

Snažno je svjedočanstvo da se Danielove riječi ispunjavaju dok članovi Crkve, iz cijelog svijeta, gledaju i slušaju sabor danas.

Posvećeni apostol Petar opisao je »vremena sveopće obnove… odavno.«5 Apostol Pavao pisao je da će u punini vremena, Bog »obuhvatiti pod jednu glavu u Kristu sve«,6 »a zaglavni je kamen sam Krist Isus«.7 Tako sam snažno osjetio ta proročanstva kada sam sudjelovao u posvećenju hrama Rim Italija. Svi proroci i apostoli iznosili su svjedočanstvo o Isusu Kristu, Otkupitelju svijeta, kao što su Petar i Pavao. Crkva je živući primjer te obnove, braćo i sestre, i naši su članovi svjedoci tih davnih božanskih proročanstava.

Proroci i apostoli kod hrama Rim Italija

Josip iz Egipta prorekao je za posljednje dane: »Vidioca će Gospod Bog moj podignuti, koji će biti poizbor vidjelac plodu bokova mojih.«8 »Jer će izvoditi [Gospodinovo] djelo.«9 Joseph Smith, prorok obnove, bio je taj vidioc.

Ivan Objavitelj prorokovao je o anđelu Svemogućega koji će iznijeti važne čimbenike Obnove s ovim riječima: »Uto spazih nekog drugog anđela gdje leti u najvišem dijelu neba noseći jednu neprolaznu radosnu vijest koju mu je trebalo navijestiti stanovnicima zemlje: svakom narodu i plemenu, jeziku i puku.«10 Taj anđeo bio je Moroni. Vidio je naše doba kao što je zabilježeno u Mormonovoj knjizi. U ponovljenim ukazanjima, pripremio je Josepha Smitha za njegovo službeništvo, uključujući prijevod Mormonove knjige: Još jednog svjedočanstva o Isusu Kristu.

Moroni se ukazuje Josephu Smithu

Drugi su proroci predskazivali o našem dobu. Malahija je govorio o Iliji koji će »obratiti srce otaca k sinovima, a srce sinova k ocima«.11 Ilija je došao, a kao rezultat toga, danas imamo 168 operativnih hramova koji su raštrkani Zemljom. Svaki hram služi dostojnim članovima sklopiti svete saveze i primiti blagoslovljene uredbe za sebe i za svoje preminule pretke. Ovo je sveto djelo koje je opisao Malahija u »središtu Stvoriteljeva nauma za vječnu sudbinu njegove djece«.12

Živimo u vrijeme o kojem je prorokovano; mi smo narod zadužen uvesti Drugi dolazak Isusa Krista; mi trebamo sabrati Božju djecu, onu koja će čuti i prigrliti istine, saveze i obećanja vječnog evanđelja. Predsjednik Nelson to naziva »najveći izazov, najveći cilj i najveće djelo na Zemlji danas«.13 O tom čudu svjedočim.

Posvećenje hrama Durban Južna Afrika

Prema zaduženju predsjednika Russella M. Nelsona, u veljači ove godine, posvetio sam hram Durban Južna Afrika. Bio je to dan koji ću pamtiti cijeli svoj život. Bio sam s članovima koji su došli do evanđelja kako je to Jeremija davno prorekao – »po jed[an] iz svakoga grada, po dvojic[a] od svakoga roda«.14 Nauk Isusa Krista ujedinjuje nas sve – širom svijeta – kao sinove i kćeri Božje, kao braću i sestre u evanđelju. Bez obzira kako izgledali ili se odijevali, mi smo jedan narod s Ocem na Nebu čiji je naum od početka bio i jest da njegova obitelj bude ponovno ujedinjena sklapanjem i obdržavanjem svetih hramskih saveza.

Malom skupu obnašatelja svećeništva u školi u Kirtlandu u Ohiju 1834., prorok Joseph Smith prorekao je: »Večeras ovdje vidite samo nekolicinu svećenika, ali ova će Crkva ispuniti Sjevernu i Južnu Ameriku – ispunit će svijet.«15

Nedavnih sam godina putovao širom svijeta kako bih se sastao s članovima Crkve. Moja braća iz Zbora dvanaestorice imala su slična zaduženja. Ipak, tko može pratiti raspored našega dragog proroka, predsjednika Nelsona, čija su ga putovanja u prve dvije godine odvela da se susretne sa svecima u 32 države i teritorije Sjedinjenih država16 da svjedoči o živućem Kristu.

Sjećam se kada sam kao mladić primio svoj poziv na misiju. Želio sam služiti u Njemačkoj, poput svog oca, brata i šogora. Ne čekajući nikoga kod kuće, požurio sam do poštanskog sandučića i otvorio poziv. Pročitao sam da sam pozvan u misiju Istočne Države sa sjedištem u New York Cityju. Bio sam razočaran, stoga sam ušao unutra i otvorio svoja Sveta pisma za utjehu. Počeo sam čitati Nauk i saveze: »Evo, gle, mnogo ljudi imam na ovomu mjestu u krajevima okolnim. A široka će se vrata otvoriti u krajevima okolnim u tim istočnim zemljama.«17 To proročanstvo, dano proroku Josephu Smithu 1833., bilo je objava za mene. Tada sam znao da sam bio pozvan upravo u misiju u kojoj je Gospodin želio da služim. Podučavao sam Obnovu i njezine dramatične početke kada je naš Otac na Nebu razgovarao s Josephom Smithom i rekao: »Ovo je Sin moj! Ljubljeni! Čuj ga!«18

Od velikog je značaja za cijelu Crkvu proročanstvo Izaije, više od 700 godine prije rođenja Isusa Krista: »Dogodit će se na kraju dana: Gora Doma Jahvina bit će postavljena vrh svih gora… K njoj će se stjecati svi narodi.«19

U svom umu danas zamišljam milijune naših članova i prijatelja povezanih na ove događaje elektronički putem televizije, interneta ili drugih sredstava. Mi sjedimo kao da smo zajedno »vrh svih gora«.20 Brigham Young izgovorio je proročke riječi: »Ovo je pravo mjesto.«21 Sveci, neki moji vlastiti preci pioniri, radili su na uspostavi Siona u Stjenjaku »po volji i na zadovoljstvo onoga koji zapovijeda narodima zemaljskim«.22

Slika
Hram Salt Lake tijekom Olimpijskih igara 2002.

Danas stojim na svetom tlu koje je privuklo milijune posjetitelja. Godine 2002., Salt Lake City bio je domaćin Zimskih olimpijskih igara. Zbor Tabernacle pjevao je na svečanom otvorenju, a Crkva je ponudila koncerte i programe za goste i sudionike iz mnogih, mnogih naroda. Uvijek ću se sjećati kako sam gledao hram u pozadini večernjih prijenosa vijesti širom svijeta.

Vođe Crkve i organizacija NAACP

Tijekom godina, predsjednici Sjedinjenih Država, kraljevi, suci, premijeri, ambasadori i službenici iz mnogih zemalja došli su u Salt Lake City i upoznali naše vođe. Predsjednik Nelson ugostio je vođe iz Nacionalnog udruženja za napredak obojenih, organizaciju Sjedinjenih Država predanoj jednakim pravima bez diskriminacije zasnovane na rasi. Sjećam se kako sam stajao rame uz rame s ovim prijateljima i vođama dok im se predsjednik Nelson pridružio u pozivu za veću učtivost i rasni sklad u svijetu.23

Mnogo ih je više došlo na Hramski trg i sastalo se na vijeću s crkvenim vođama. Na primjer, prošle godine, da navedem nekoliko, iskazali smo dobrodošlicu za 68. konferenciju civilnog društva UN-a, prvu svoje vrste izvan New York Cityja. Sastali smo se s vijetnamskim Odborom za vjerska pitanja te ambasadorima iz Kube, Filipina, Argentine, Rumunjske, Sudana, Katara i Saudijske Arabije. Također smo iskazali dobrodošlicu generalnog tajnika Svjetske muslimanske lige.

Ono što opisujem ispunjenje je Izaijinog proroštva da će se u posljednje dane nacije slijevati »vrh svih gora«.24 Velebni hram Salt Lake stoji u središtu te veličanstvenosti i slave.

Toranj hrama Salt Lake

Nije krajobraz taj koji je privukao ljude, iako je naše okruženje prekrasno; to je suština čiste religije prikazane u duhu, rastu, dobroti i velikodušnosti Crkve Isusa Krista svetaca posljednjih dana i njezinih ljudi; naša ljubav poput one Božje i naša predanost višem cilju, ono je što Joseph nazvao »Kristovo djelo«.25

Mi ne znamo kada će se Spasitelj vratiti, no ovo znamo. Moramo biti spremni u srcu i umu, dostojni primiti ga i počašćeni što ćemo biti dio onoga što je tako davno prorečeno.

Svjedočim da je Russell M. Nelson Gospodinov prorok na Zemlji i da su uz njega apostoli koje je pozvao Bog, podržani kao proroci, vidioci i objavitelji. I moja draga braćo i sestre, Obnova se nastavlja.

Završavam s proročanstvom Josepha Smitha, riječima za koje svjedočim da su istinite: »Standard istine je uspostavljen; nijedna neposvećena ruka ne može zaustaviti napredovanje djela; progoni mogu bjesnjeti, rulje se mogu udružiti, vojske se mogu sakupiti, klevetanja se mogu širiti, ali istina će Božja ići naprijed odvažno, plemenito i neovisno, sve dok ne uđe na svaki kontinent, posjeti svaku klimu, prođe svakom zemljom i odjekne u svakom uhu, sve dok se svrhe Božje ne ispune i Veliki Jahve ne kaže: djelo je dovršeno.«26 Stoga svjedočim da se ova proročanstva Josepha Smitha ispunjavaju.

Obećavam vam da dok slijedite nadahnuti savjet našega dragog proroka, predsjednika Russella M. Nelsona, njegovih savjetnika, apostola i drugih crkvenih vođa, i dok slušate drevne proroke koji su predskazali naše doba, bit ćete ispunjeni, duboko u svom srcu i duši, duhom i djelom Obnove. Obećavam vam da ćete vidjeti ruku Božju u svojim životima, čuti njegove poticaje i osjetiti njegovu ljubav. U ime Isusa Krista, sa zahvalnošću za Obnovu njegovog evanđelja i njegove Crkve, kao dokaz njegove beskonačne ljubavi. Amen.