Nuorten voimaksi
Jaamme Vapahtajan valoa – kulissien takana
Huhtikuu 2024


”Jaamme Vapahtajan valoa – kulissien takana”, Nuorten voimaksi, huhtikuu 2024.

Jaamme Vapahtajan valoa – kulissien takana

Kuuntele vuoden 2024 nuorten teemaan liittyvän musiikkivideon taustalla olevia kertomuksia opetuslapseudesta!

Kuva
mies kuvaamassa nuorta miestä, joka soittaa kitaraa

Tämän vuoden nuorten teemaan liittyvässä musiikkivideossa on kyse Kristuksen opetuslapsena olemisesta (ks. 3. Nefi 5:13). Ja nuoret, jotka osallistuivat videon tekemiseen, eivät olleet paikalla ainoastaan näyttelemässä. He olivat myös oppimassa, mitä opetuslapsena oleminen tarkoittaa. Näin jotkut heistä ymmärtävät Vapahtajan valon ja jakavat sitä joka päivä.

Kuva
nuoria naisia; kamera kuvaa nuorta miestä

Jordan, 18, Saksa

Kuva
nuori mies

Tämä video oli suurenmoinen tilaisuus kertoa evankeliumista musiikin välityksellä. Rakastan todella musiikkia, ja harjoittelin pari viikkoa kitaralla laulua ”Kristuksen opetuslapsia”. Soitin sitä, enkä vain voinut lopettaa.

Toivon, että videota katsovat ihmiset vastaanottavat sanoman sydämeensä ja pyrkivät olemaan Kristuksen todellisia opetuslapsia. Se ei todellakaan ole helppoa, mutta me voimme olla Kristuksen opetuslapsia sillä, mitä teemme. Sen olen oppinut tästä kokemuksesta – että minun tulee olla enemmän Kristuksen kaltainen ja seurata Häntä.

Minulla on luja todistus siitä, että Jeesus Kristus on meidän Vapahtajamme ja että Hän on sovittanut meidän syntimme. Olen hyvin kiitollinen Hänen sovituksestaan. Hän on antanut minulle mahdollisuuden tehdä parannuksen, saada anteeksi ja lopulta palata Hänen ja taivaallisen Isän luo. Se on suurin lahja, minkä Jumala on antanut meille.

Kuva
mies filmikameran kanssa; pojan käsi kitaralla

Ark, 16, Suomi

Kuva
nuori mies

Kun ihmiset katsovat tätä videota, toivon heidän muistavan Jeesuksen Kristuksen rakkauden ja sen, kuinka armollinen Hän on. Kristuksen opetuslapsena oleminen on tärkeää, varsinkin meidän kaltaisillemme nuorille, koska se voi antaa meille halun palvella lähetystyössä. Palveleminen lähetystyössä on suurenmoinen tilaisuus jakaa meissä olevaa Vapahtajan valoa muille ihmisille. Samalla me vahvistamme itseämme ja opimme.

Kuva
taloja joen rannalla

Carolina, 15, Ruotsi

Kuva
nuori nainen

Kun aloimme kuvata, ajattelin: ”Mitä ihmettä minä teen? En osaa näytellä.” Mutta se oli todella hauska kokemus. Tunsin todella Jumalan rakkautta kuvaamisen aikana. Videolla esitän tyttöä, jolla on vaikeaa mutta joka saa apua uudelta ystävältä.

Minullakin on ollut vaikeita aikoja todellisessa elämässä. Vuonna 2021 sain voimistellessani eturistisiteen repeämän. Olin musertunut enkä tiennyt, mitä tehdä.

Muistan, kuinka istuin kirkossa ennen leikkaustani. Joku puhui, mutta en kuunnellut, ennen kuin hän luki yhden jakeen: ”Kestän kaiken [Kristuksen avulla], joka antaa minulle voimaa” (Fil. 4:13). Tuo hetki auttoi minua, koska tiesin, että minun piti rukoilla ja päästä lähelle taivaallista Isää ja Jeesusta Kristusta, jotta voisin saada Heidän voimaansa.

Jumala on aina kanssamme – vaikeinakin aikoina. Toisinaan meidän tarvitsee vain ojentaa kätemme, ja Hän tarttuu siihen. Pitää vain etsiä Häntä.

Kuva
mies kuvaamassa nuoria naisia istumassa penkillä

Meleah, 16, Ruotsi

Kuva
nuori nainen

Videolla näen tytön istuvan yksin penkillä surullisena ja yksinäisenä ja yritän piristää häntä. Varsinkin teini-iässä tulee usein hetkiä, jolloin voi tuntea itsensä yksinäiseksi ja tuntea, ettei kukaan oikeasti ymmärrä.

Mutta Jumala ymmärtää. Hän voi auttaa sinua niinä hetkinä ja lähettää ihmisiä auttamaan sinua selviytymään niistä. Hän on siunannut minua perheelläni ja ystävilläni. Sinun täytyy vain luottaa ympärilläsi oleviin hyviin ihmisiin ja Jumalaan, sillä kaikki kääntyy parhain päin.

Mielestäni tämän videon tärkeä viesti on, että meidän on oltava rohkeita ja tuettava toisiamme, kun käymme läpi vaikeita aikoja. Olen Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi auttamalla ympärilläni olevia ihmisiä ja jakamalla heille sisälläni olevaa valoa.

Kuva
kamera kuvaa nuoria naisia

Patricia, 11, Ruotsi

Kuva
nuori nainen

Tuntuu hyvältä olla osa jotakin minua suurempaa tekemällä tämän videon. Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena oleminen on minulle hyvin tärkeää. Silloin palvelen Jumalaa, ja sitä minä haluan. Se on parasta, mitä tiedän.

Aatos, 18, Suomi

Kuva
nuori mies

On ollut hienoa nähdä, mitä kaikkea tapahtuu tämän videon kulissien takana, kuten ”Ai, noin liikutetaan kameraa”. Mitä tulee Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena olemiseen, presidentti Russell M. Nelson on opettanut meille, että meidän tulee olla rauhantekijöitä ja huolehtia siitä, että tekomme ovat Kristuksen tekojen kaltaisia.1 Jos huomaat, että jostakusta tuntuu kurjalta, mene auttamaan häntä. Se on osa Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena olemista.

Kuva
mies kuvaa nuorta miestä, joka käyttää puhelinta sängyllään

Viite

  1. Ks. Russell M. Nelson, ”Rauhantekijöitä tarvitaan”, huhtikuun 2023 yleiskonferenssi (Liahona, toukokuu 2023, s. 98–101).