2023
11 tosi lyhyttä kertomusta siitä, kuinka kertoa evankeliumista
Heinäkuu 2023


”11 tosi lyhyttä kertomusta siitä, kuinka kertoa evankeliumista”, Nuorten voimaksi, heinäkuu 2023

11 tosi lyhyttä kertomusta siitä, kuinka kertoa evankeliumista

Ja kuinka sinäkin voit tehdä niin!

Kuva
Nuori nainen, lapset rukoilevat

Näytä, kuinka evankeliumi voi auttaa

Istuin kerran luokassa ystäväni vieressä. Olimme valmistautumassa kokeeseen, ja hän kertoi minulle, että häntä jännitti kovasti. Tunsin, että minun piti opettaa häntä rukoilemaan. Sitten me kumpikin painoimme päämme ja rukoilimme hiljaa apua kokeeseen. Olen kiitollinen siitä, että rukous tyynnytti ystäväni mieltä.

Abigail, Uruguay

Kuva
Nuori mies, nuoria käymässä iäkkään naisen luona

Palvele apua tarvitsevia

Seurakunnassamme oli iäkäs nainen, joka ei voinut terveyssyistä tulla sakramenttikokoukseen. Isäni ja minä kysyimme piispalta, voisimmeko viedä sakramentin hänen kotiinsa joka viikko. Hänen miehensä, joka oli vähemmän aktiivinen, alkoi myös nauttia sakramentin. Israelin kokoaminen tarkoittaa sitä, että meidän pitää kutsua muita tulemaan lähemmäksi Jeesusta Kristusta. Palveleminen on iso osa sitä.

Shion, Utah, USA

Kuva
Nuoria miehiä, lapsia leikkimässä

Kutsu toimintaan

Olin pyöräilemässä erään kirkon ohi, kun näin siellä paljon ihmisiä tanssimassa. Soitin eräälle nuorelle miehelle (nimeltään Courage) ja kysyin häneltä, mitä he olivat olleet tekemässä. Hän sanoi, että he olivat osallistuneet opetukseen, jota sanotaan seminaariksi. Hän kertoi minulle, että kirkossa olisi toimintaa, ja kysyi, lähtisinkö hänen mukaansa. Courage oli ystävä, joka todella muutti elämäni auttamalla minua tutustumaan evankeliumiin.

David, Ghana

Kuva
Nuori mies, nuoria kiipeämässä portaita

Ole esimerkki

Opin paljon katsomalla isoveljeäni. Rakastan videopelejä ja jalkapalloa, ja totta puhuen tekisin niitä luultavasti koko ajan ilman veljeni vaikutusta. Hänkin pitää niistä, ja usein pelaamme yhdessä, mutta hän varaa aina aikaa kasvamiseen ja kehittymiseen. En koskaan unohda sitä, kun minulle ehdotettiin koulussa huumeiden kokeilemista. Ajattelin heti veljeäni ja tiesin, mitä hän valitsisi. Koska haluan olla hänen kaltaisensa, tein oikean valinnan ja kieltäydyin.

Emilio, Tennessee, USA

Kuva
Nuori nainen, tyttöjä halaamassa

Auta muita tuntemaan Kristuksen rakkautta

Eräässä FSY-konferenssissa tunsin itseni hyvin yksinäiseksi. Rukoilin joka päivä toivoen, että tuntisin Hengen ja Jeesuksen Kristuksen rakkauden. Yhden puheen jälkeen nuori nainen, jota en tuntenut kovin hyvin, tuli luokseni ja halasi minua. Tunsin Kristuksen rakkauden hänen halauksessaan, aivan kuin Hän olisi sanonut minulle rakastavansa minua.

Natalie, Chile

Kuva
Nuori nainen, tyttöjä puhelimineen

Noudata Hengen kehotuksia

Eräänä päivänä sain hengellisen kehotuksen, että minun pitäisi kutsua paras ystäväni koulusta hartaustilaisuuteen. Halusin olla välittämättä kehotuksesta, mutta viimein lähetin hänelle tekstiviestin edellisenä päivänä. Kun istuimme yhdessä hartaustilaisuudessa, minua jännitti. Mutta kun kokous oli ohi, hänen kasvoillaan oli leveä hymy. Se muistutti minua siitä, että Jumala tuntee lapsensa paremmin kuin minä ja että minun tulee aina noudattaa Hengen kehotuksia kertoa Jeesuksen Kristuksen evankeliumista.

Eliza, Minnesota, USA

Kuva
Nuori mies, nuoria puistossa

Rukoile, mitä sanoa

Siskoni ja minä olemme ainoat kirkon jäsenet koulussamme. Ihmiset huomaavat, että olemme erilaisia, ja esittävät aina kysymyksiä. Alkuun minua jännitti puhua heidän kanssaan, mutta rukoilin, että voisin sanoa sen, mikä on oikein, ja he ovat kuunnelleet ja kunnioittaneet valintojani.

Ruben, Norja

Kuva
Nuori nainen, tyttö, jolla on digitaalinen laite

Kerro evankeliumin totuuksista verkossa

Asetin tavoitteeksi käydä läpi Tule ja seuraa minua -aineistoa ja etsiä pyhien kirjoitusten kohtia ja lainauksia jaettavaksi sosiaalisessa mediassa. Sain useita kommentteja, joissa ihmiset sanoivat tunteneensa Hengen julkaisujeni välityksellä. Evankeliumista kertominen voi auttaa muita tavoilla, joita emme pysty kuvittelemaan sillä hetkellä.

Raquel, Brasilia

Kuva
Nuori nainen, lapsia koulussa

Ole luova

Yhdellä koulutunnillamme luimme kirjaa, jossa arvosteltiin kirkkoa. Tiesin, että minun piti kertoa palautetun evankeliumin totuuksista. Niinpä viittasin. Opettaja antoi minulle puheenvuoron, mutta en tiennyt, mitä sanoa. Jostakin syystä aloin laulaa uskonkappaleista kertovia lauluja. Yllätyksekseni huoneeseen levisi syvä kunnioituksen tunne. Jälkeenpäin oli vähemmän hämmennystä, ja opettajani ja luokkatoverini suhtautuivat luokkakeskusteluun ja minuun kunnioittavammin.

Monique, Massachusetts, USA

Kuva
Nuori nainen, perhe kotona

Ole valona

Kun olin 15-vuotias, päätin alkaa etsiä kirkkoa, jossa käydä. Muutama päivä myöhemmin ystävystyin koulussa erään tytön kanssa, joka näytti loistavan valoa. Pari viikkoa myöhemmin hän kutsui minut kotiinsa. Kun menin sinne, hänen perheensä kutsui minut mukaan koti-iltaan. Kiinnostuin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta lähinnä sen perusteella, kuinka onnellinen ystäväni perhe oli sinä iltana.

McKaylie, Colorado, USA

Kuva
Nuori mies, nuoria miehiä juttelemassa

Toimi rakkaudesta

Luulen, että serkkuni kannusti minua tapaamaan lähetyssaarnaajat, koska hän halusi minun pääsevän osalliseksi siunauksista, joita hän itse oli sillä hetkellä saanut osakseen. Tunsin, että serkkuni ja ystäväni Enoch rakastivat minua ja halusivat minulle hyvää. Se sai minut tuntemaan oloni hyvin mukavaksi tullessani kirkkoon.

Eric, Ghana