Kom, følg med meg
Hva er min rolle i å oppfylle vår himmelske Faders plan?


Plikt overfor Gud

Hva er min rolle i å oppfylle vår himmelske Faders plan?

Vår himmelske Fader har sagt at hans gjerning og herlighet er “å tilveiebringe mennesket udødelighet og evig liv” (Moses 1:39). Som prestedømsbærere spiller vi en rolle i vår himmelske Faders plan når vi holder oss verdige og utfører våre prestedømsplikter. Disse oppgavene omfatter å utføre prestedømsordinanser, tjene andre og innby alle til å komme til Kristus.

Forbered deg åndelig

Tenk på erfaringer du har hatt med å utføre dine prestedømsplikter. Hva har vært resultatet av din innsats? Hvordan har du hjulpet vår himmelske Fader å oppfylle hans plan?

Når har du sett de unge mennene velsigne andre gjennom sin prestedømstjeneste?

Når du studerer disse ressursene, må du lytte til Den hellige ånd. Grunn på hva de unge mennene kan gjøre for å lære hvordan de kan hjelpe Gud når de utfører sine plikter.

Moses 1:39 (Guds gjerning og herlighet er å opphøye sine barn)

L&p 20:46-60, 75-79; 84:111; 107:68 (Det aronske prestedømmes plikter)

L&p 38:42 (Prestedømsbærere må være rene og verdige)

Video: “Innby alle til å komme til Kristus”

Video: “Oppfyll din plikt overfor Gud”

Jeg oppfyller min plikt overfor Gud,23 (diakoners plikter), 46-47 (læreres plikter), 70-71 (presters plikter)

Budskap til de unge fra Det første presidentskap,” Til styrke for ungdom, ii–iii

Undervisning på Frelserens måte

Frelseren ba for sine disipler og tjente dem kontinuerlig. Han fant muligheter til å være med sammen dem og uttrykke sin kjærlighet. Du vil få mange muligheter til å utføre prestedømstjeneste med en bærer av Det aronske prestedømme ved din side. I disse øyeblikkene kan du fortelle hvordan det dere gjør, bidrar til å oppfylle vår himmelske Faders frelsesplan.

La de unge mennene lede

Et medlem av quorumspresidentskapet leder quorumsmøtet. Han leder de unge mennene i å rådføre seg med hverandre om quorumssaker, lærer dem deres prestedømsplikter (fra Skriftene og Plikt overfor Gud-boken) og inviterer en veileder eller et annet quorumsmedlem til å holde en evangelieleksjon. Han kan forberede seg ved å fylle ut et møteprogram for et quorumsmøte under et presidentskapsmøte.

Begynn læringsprosessen

Velg mellom disse forslagene, eller finn på dine egne for å repetere forrige ukes leksjon og introdusere denne ukens leksjon:

  • Be de unge mennene om å lese “Budskap til de unge fra Det første presidentskap” og se etter råd fra Det første presidentskap som kan hjelpe dem å utføre sine oppgaver i vår himmelske Faders plan. Hvordan støtter prestedømsplikter disse oppgavene?

  • Vis et bilde av døperen Johannes (se Kunst inspirert av evangeliet, 35), og spør hva han gjorde for å berede veien for Frelseren (se Matteus 3). Spør quorumsmedlemmene hvordan de bereder veien for Frelserens gjenkomst når de utfører sine prestedømsplikter.

Lær sammen

Hver av aktivitetene nedenfor vil hjelpe quorumsmedlemmene å forstå hvordan de ved å utføre sine prestedømsplikter, hjelper vår himmelske Fader å oppfylle sin plan. Følg Åndens inspirasjon, og velg en eller flere som vil fungere best for ditt quorum:

  • Be hver ung mann om å granske “Prestedømsplikter” i Plikt overfor Gud-boken (side 23, 46-47 eller 70-71) og understreke handlingsord og -uttrykk. Be de unge mennene forklare hvordan hver plikt bidrar til å oppfylle vår himmelske Faders plan. Hvordan har de unge mennene blitt velsignet av andres prestedømstjeneste? Hvilke eksempler har de sett på at prestedømstjeneste velsignelser andre?

  • Gjennomgå som quorum Lære og pakter 20:46-60. Be de unge mennene fortelle om erfaringer de har hatt med å oppfylle sin plikt til å invitere andre til å komme til Kristus – inkludert familiemedlemmer og venner. Hvordan bidrar de til å oppfylle Guds plan? Be dem rollespille mulige scenarier der de kan få anledninger til å forkynne evangeliet. For eksempel: “Din venn spør deg hvorfor du ikke spiller fotball på søndag eller drikker kaffe eller te.” Hvordan ville de svart på sin venns spørsmål hvis deres mål var å forkynne evangeliet? Be dem slå opp på side 29, 51 eller 73 i Plikt overfor Gud-boken og legge planer basert på det de har lært.

  • Vis en eller begge videoene som er foreslått i denne oversikten. Be de unge mennene finne ut hvilke prestedømsplikter som er vist i videoene, og hvordan disse prestedømspliktene bidrar til å oppfylle Guds plan (du finner en oversikt over prestedømsplikter i Plikt overfor Gud, side 23, 46-47 eller 70-71). Hvilke erfaringer har de hatt med å utføre disse pliktene? Hvorfor er det viktig å forstå at å utføre våre plikter bidrar til å gjennomføre Guds plan? Hvordan påvirker denne forståelsen måten de utfører sine plikter på?

Be de unge mennene fortelle hva de har lært i dag. Forstår de sin rolle i å oppfylle vår himmelske Faders plan? Hvilke følelser eller tilskyndelser har de? Har de andre spørsmål? Ville det være verdt å bruke mer tid på denne læresetningen?

Plikt overfor Gud-planer

Sett av tid på slutten av quorumsmøtet til at de unge mennene kan legge planer i sine Plikt overfor Gud-bøker.

Oppfordre til å handle

Det medlem av quorumspresidentskapet som leder, avslutter møtet. Han kan:

  • Gi eksempler han har sett av andre quorumsmedlemmer som hjelper til med å oppfylle Guds plan gjennom sin prestedømstjeneste.

  • Rådføre seg med quorumsmedlemmene om hva de kan gjøre som quorum for bedre å oppfylle sine prestedømsplikter.