Kall på misjonsplan
Sikringstiltak 2


Sikringstiltak 2

Vær fokusert på ditt formål som misjonær

Og Herren har sagt, “Og hvis deres øye ene og alene er vendt mot min ære, skal hele deres legeme fylles med lys, og det skal ikke være noe mørke i dere, og det legeme som er fylt med lys, fatter alle ting.” (L&p 88:67). Å ha ditt øye fullt og helt vendt mot Guds ære betyr at du fokuserer fullstendig på Guds hensikt – som også er ditt formål som en misjonær.

Alt du gjør, også måten du bruker disse proselytteringsteknologiene, burde være fokusert på ditt formål, som er å “innby andre til å komme til Kristus ved å hjelpe dem å motta det gjengitte evangelium gjennom tro på Jesus Kristus og hans forsoning, omvendelse, dåp, å motta Den hellige ånds gave og holde ut til enden” (Forkynn mitt evangelium, 1). Ditt ønske om å dele evangeliet vil hjelpe deg å unngå å bli distrahert.

Slå på den elektroniske enheten din først etter at du vet hvordan du kommer til å bruke den. Før du slår på din mobile enhet eller datamaskin eller åpner en app, avgjør først med din ledsager hva du vil gjøre med den. Tenk over hvor mye tid du vil bruke og hvordan disse aktivitetene vil føre til at du hjelper andre å utøve tro på Jesus Kristus, omvende seg, inngå og holde hellige pakter, føle og følge Den hellige ånd, og holde ut til enden. Følg din misjonspresidents veiledning angående hvilke digitale aktiviteter som er passende. Erfaring har vist at det er mer sannsynlig at en kommer over upassende materiale på Internett når man bare surfer på nettet uten noen konkret hensikt i tankene.

Bilde
to misjonærsøstre underviser med et nettbrett