Tehtävät lähetyskentällä
Varotoimi 2


Varotoimi 2

Keskity tarkoitukseesi lähetyssaarnaajana

Herra on sanonut: ”Ja jos teidän silmämääränänne on vain minun kunniani, koko teidän ruumiinne täytetään valolla, eikä teissä ole pimeyttä; ja se ruumis, joka on täynnä valoa, käsittää kaiken” (OL 88:67). Se, että silmämääränäsi on vain Jumalan kunnia, tarkoittaa, että keskityt täysin Jumalan tarkoitukseen – joka on myös sinun tarkoituksesi lähetyssaarnaajana.

Kaiken, mitä teet – myös sen, miten käytät näitä käännytystyön välineitä – tulee keskittyä tarkoitukseesi, joka on ”kutsua muita tulemaan Kristuksen luokse auttamalla heitä ottamaan vastaan palautettu evankeliumi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitukseensa, tekemällä parannus, ottamalla vastaan kaste ja Pyhän Hengen lahja ja kestämällä loppuun asti” (Saarnatkaa minun evankeliumiani, s. 1). Halusi kertoa evankeliumista auttaa sinua välttämään sen, että huomiosi kääntyisi muualle.

Avaa laitteesi vasta sitten kun aikomuksesi on selkeä. Ennen kuin avaat mobiililaitteesi tai tietokoneen tai jonkin sovelluksen, päätä toverisi kanssa, mitä aiotte tehdä. Mieti, minkä verran aikaa näihin toimintoihin kuluu ja kuinka ne johtavat siihen, että autatte ihmisiä osoittamaan uskoa Jeesukseen Kristukseen, tekemään parannusta, solmimaan ja pitämään liittoja, tuntemaan Pyhän Hengen ja seuraamaan Häntä sekä kestämään loppuun asti. Noudata lähetysjohtajasi ohjeita siitä, millainen digitaalinen toiminta on asianmukaista. Kokemus on osoittanut, että ihmiset kohtaavat todennäköisemmin sopimatonta sisältöä internetissä, kun he surffaavat netissä sattumanvaraisesti ilman, että heillä on jokin tietty päämäärä mielessään.

Kuva
kaksi sisarlähetyssaarnaajaa opettaa taulutietokonetta käyttäen