Unge
Jesus Kristus vil hjælpe mig


»Jesus Kristus vil hjælpe mig«, Til styrke for de unge: Vejledning til at træffe valg, 2022

»Jesus Kristus vil hjælpe mig«, Til styrke for de unge

Billede
Maleri af Jesus Kristus.

Jesus Kristus vil hjælpe mig

Salmerne 147:3

Jesus Kristus er jeres styrke. Han har gjort alt, der er nødvendigt, for at I kan nyde glæde i dette liv og for evigt. Ved at vælge ham og hans evangelium vælger I evig glæde.

Billede
Maleri af Jesu hånd, der rører ved en mands lukkede øje.

Selv når I prøver at gøre jeres bedste for at træffe gode valg, vil I sommetider begå fejl. I vil gøre ting, I ville ønske, I ikke havde gjort. Det gør alle. Når det sker, er det let at blive mismodig eller spekulere på, om I nogensinde vil være gode nok. Men der er godt nyt – vidunderlige, håbefulde nyheder! Fordi Gud elsker jer, sendte han sin Søn, Jesus Kristus, som påtog sig jeres synder, så I kan omvende jer og blive ved med at udvikle jer.

Evige sandheder

Jesus Kristus kan styrke jer. Han kan hjælpe jer med at ændre jeres ønsker, jeres tanker og jeres handlinger. Når I er bekymrede, bange eller kæmper på nogen måde, vil han trøste jer. Han vil hjælpe jer på alle områder af jeres liv.

Omvendelse er ikke straf for synd; det er den måde, hvorpå Frelseren befrier os fra synd. At omvende sig betyder at ændre sig – at vende sig væk fra synd og mod Gud. Det betyder at forbedre sig og modtage tilgivelse. Denne form for forandring er ikke en engangsbegivenhed; Det er en vedvarende proces.

Opfordringer

Omvend jer. Vend jer til Herren med ønsket om at forbedre jer. Når I har gjort noget forkert, så indrøm det ærligt over for Gud og efter behov over for jeres biskop og enhver, I måtte have gjort fortræd. Gør jeres bedste for at rette op på tingene.

Fryd jer over gaven til at gøre det bedre og blive bedre. Selv når det ikke er let og tager længere tid, end I måtte ønske, så hold aldrig op med at prøve. Bliv ved med at arbejde på det og stol på Herren Frelseren vil hjælpe jer på hvert skridt af vejen.

Lovede velsignelser

Jesus Kristus vil tilgive og helbrede jer, når I omvender jer. Han vil erstatte jeres skyld med fred og glæde. Han vil ikke længere huske jeres synder. I hans styrke vil jeres ønske om at holde hans bud øges.

Han vil ændre jeres hjerte og jeres liv. Lidt efter lidt vil I vokse og blive mere som ham. Jeres pagtsforbindelse med ham vil give jer større adgang til hans kraft.

Billede
spørgsmål og svar-ikon

Spørgsmål og svar

Hvordan kan jeg vide, om Herren har tilgivet mig? Gud lover, at han vil tilgive dem, der omvender sig. Når I føler Åndens trøst, kan I vide, at Frelserens forsonende kraft virker i jeres liv.

Hvornår har jeg brug for biskoppens hjælp til at omvende mig? Jeres biskop har præstedømmenøgler og åndelige gaver til at hjælpe jer med at omvende jer. I kan søge hans hjælp og råd når som helst. Hvis I har begået alvorlige fejl, såsom at bryde kyskhedsloven, så tal med jeres biskop. Han vil ikke fordømme jer. Han er en repræsentant for Jesus Kristus og vil hjælpe jer til at vide, hvordan I fuldt ud omvender jer og modtager Frelserens helbredende og styrkende kraft.

Jeg prøver at omvende mig, men jeg bliver ved med at begå de samme fejl. Hvad skal jeg gøre nu? Det tager tid at udvikle gode vaner og bryde dårlige, så giv ikke op. Vend jer til Kristus. Hans nåde er tilstrækkelig. Prøv igen. I er aldrig alene i jeres bestræbelser på at udvikle jer. Jesus Kristus er altid hos jer.

Billede
Maleri af Jesus, der tager Peter ved hånden midt i voldsomme bølger.

Se Enosh 1:6 (skyld kan fejes bort); Mosija 4:3 (Gennem Helligånden lader Gud dig vide, at du er tilgivet; 26:30 (Frelseren tilgiver så ofte, som vi omvender os); Eter 12:27 (Frelserens nåde kan gøre det svage stærkt; Moroni 6:8 (de, der omvender sig, er tilgivet); 10:32 (bliv fuldkommengjort i Kristus); Lære og Pagter 1:32 (Herren tilgiver dem, der omvender sig); 58:42-43 (omvendelse omfatter at bekende og forsage synd).

Billede
tempelikon

Spørgsmål til tempelanbefalinger

Tror du på og har du et vidnesbyrd om Gud, den evige Fader, hans Søn, Jesus Kristus, og Helligånden?

Har du et vidnesbyrd om Jesu Kristi forsoning og hans rolle som din Frelser og Forløser?