Kom och följ mig
Övriga resurser


”Övriga resurser”, Kom och följ mig – för Söndagsskolan: Nya testamentet 2019 (2019)

”Övriga resurser”, Kom och följ mig – för Söndagsskolan: 2019

Övriga resurser

De flesta av de här resurserna finns i appen Evangeliebiblioteket och på LDS.org.

Kom och följ mig – för enskilda och familjer

Du kan anpassa alla aktiviteter i den här resursen för att användas i din söndagsskoleklass. Uppmuntra klassdeltagarna att berätta om sina erfarenheter och insikter om de har använt de här aktiviteterna i sina personliga skriftstudier eller skriftstudier med familjen.

Kyrkans tidskrifter

Tidningen Liahona tillhandahåller artiklar och annat som kan användas som tillägg för att undervisa principerna i Kom och följ mig – för Söndagsskolan.

Psalmer och Barnens sångbok

Helig musik inbjuder Anden och undervisar om läran på ett minnesvärt sätt. Förutom de tryckta utgåvorna av Psalmer och Barnens sångbok kan du också finna inspelningar av många psalmer och barnsånger på music.lds.org.

Mediabiblioteket

Bilder, videor och andra medier kan hjälpa dem du undervisar att göra sig en bild av lärosatserna och berättelserna i Nya testamentet. Gå till medialibrary.lds.org för att gå igenom kyrkans samling av medieresurser, däribland en serie Bibelvideor som skildrar händelserna i Nya testamentet.

Lektionsböcker för seminariet och institutet

Lektionsböcker för seminariet och institutet ger historisk bakgrund och doktrinära kommentarer till principer som finns i skrifterna. De innehåller också undervisningsidéer som kan anpassas till Söndagsskolans klasser.

Evangelieämnen

topics.lds.org hittar du grundläggande information om ett antal evangelieämnen och länkar till hjälpresurser såsom tal från generalkonferensen, artiklar, skriftställen och videor på samma tema. Där finns också uppsatser på Evangelieämnen som besvarar evangeliefrågor på djupet.

Stå fast i din tro

Den här resursen förklarar evangelieämnen i alfabetisk ordning och på ett enkelt sätt.

Predika mitt evangelium

Den här handledningen för missionärer innehåller en översikt över grundläggande evangelieprinciper.

Vägledning för de unga

Den här resursen framlägger kyrkans normer, som kan hjälpa oss att förbli värdiga Herrens välsignelser. Referera gärna till den ofta, speciellt om du undervisar ungdomar.

Undervisa på Frälsarens sätt

Den här resursen kan hjälpa dig lära dig och tillämpa principerna för kristuslik undervisning. De här principerna samtalas om och övas på under lärarrådsmöten.

Bild
pojkar som använder surfplatta