2023
Forberedelse og fremgang
April 2023


»Forberedelse og udvikling«, Liahona, apr. 2023.

Til forældre

Forberedelse og fremgang

Billede
en far ser på, mens hans søn skriver på et stykke papir

Kære forældre

Denne måneds indhold kan hjælpe jer til at indlede drøftelser med jeres børn om, hvordan forberedelse hjælper vores udvikling mod evig frelse. Forslagene herunder dækker emner som forberedelse til evigheden, Helligåndens rolle i timelig og åndelig uddannelse, og hvordan man gør ugen op til påske mere meningsfuld.

Samtaler om evangeliet

Forberedelse til evigheden

Læs præsident Nelsons artikel »Jesus Kristus er vor Frelser« på side 4. Er der familiemedlemmer, som I ser frem til at møde igen i det næste liv? Hvilke ordinancer vil hjælpe jeres familie til at være sammen for evigt? Spørg: »Træffer vi beslutninger for nu eller for al evighed?«

Gør Kristus til kernen i påsken

Brug forslagene i artiklen »Brug påsken til at erindre Frelseren« på side 8, og saml jer med jeres familie og tal om, hvad I kan gøre for at huske Frelseren mere i jeres påskefejring. Hvilke af skriftstederne, salmerne eller kunstværkerne er jeres familie interesseret i at lære mere om?

Fremgang gennem læring

Gennemgå »Uddannelse: En åndelig bestræbelse« på side 18. Hvordan er jeres familie blevet velsignet, når I har søgt Helligåndens hjælp i jeres uddannelse? Er der måder, hvorpå I kan indbyde Helligånden til at være en større del af al jeres læring, også jeres formelle uddannelse? Hvordan kan I og jeres familie hjælpe hinanden til at få mere uddannelse? Ville et af Kirkens uddannelsesprogrammer passe godt til nogen i jeres familie?

Kom og følg mig Familiesjov

Sans for åbenbaring

Matthæus 16

Peter så og hørte Frelserens lærdomme. Han modtog dog sit vidnesbyrd om Kristus gennem åndelig åbenbaring og ikke gennem sine fysiske sanser – sit »kød og blod« (se Matt 16:13-17).

Saml nogle få genstande (se ideer nedenfor). Skiftes til at få bind for øjnene. Lad hver person bruge de fire andre sanser til at gætte, hvad genstanden er.

Forslag:

  • Duft til en blomst

  • Smag på noget lækkert

  • Lyt til en sang

  • Rør ved en blød trøje

Drøftelse: Læs Lære og Pagter 6:14-15 og 8:2-3. Hvordan kan vi lære sandhed gennem den åndelige følelse af åbenbaring i stedet for kun at stole på vores fysiske sanser? Bemærk, at alle modtager et vidnesbyrd gennem Helligånden, men vi kan opleve påvirkningen forskelligt. Hvordan kan personlig åbenbaring gennem Helligånden styrke vores vidnesbyrd om Kristus?