2022
Het Oude Testament en het thema ‘begin’
Januari 2022


Welkom bij deze uitgave

Het Oude Testamenten het thema ‘begin’

Afbeelding
Jesus Christ with stars in background

Christus en de schepping, Robert T. Barrett

Met een nieuw jaar voor de boeg lijkt het passend om over een nieuw begin na te denken.

Dit jaar bestuderen we in het Oude Testament en de Parel van grote waarde enkele belangrijke en uitzonderlijke betekenissen voor de mens van het thema ‘begin’.

We leren bijvoorbeeld Jezus Christus beter kennen, die ‘in het begin’ al bij de Vader was (Abraham 4:1). We gaan over de schepping van de wereld en het begin van het sterfelijke leven lezen. We leren over het begin van bekering, gezinnen, geboden en tempelwerk hier op aarde. We bestuderen het begin van heilige verbonden die nog steeds bepalend zijn voor ons leven.

En als we het Oude Testament nog niet naar waarde schatten, kunnen we het vanaf vandaag opnieuw gaan ontdekken. Op pagina 12 ga ik dieper in op enkele leringen waardoor dit Schriftuurlijke boek meer voor me is gaan betekenen, en ik er energie en zingeving uit put. Op pagina 42 noemt president Mark L. Pace, algemeen zondagsschoolpresident, krachtige zegeningen die we kunnen ontvangen als we bereid zijn om ‘nauwgezet en onder gebed’ te lezen.

Laten we bovenal bedenken dat een leven met steeds weereen nieuw begin dankzij Jezus Christus mogelijk is. OuderlingQuentin L. Cook getuigt in zijn artikel op pagina 6 dat ‘alles nooit verloren is’, omdat onze Heiland ons met open armen opwacht. Dankzij zijn genade zijn we in staat om de geestelijke reis voort te zetten die onze voorouders lang geleden zijn begonnen.

Ik hoop dat dit jaar in vele opzichten een geweldig begin voor ieder van ons mag betekenen!

Marissa Widdison

Assistent-hoofdredacteur app Evangelieleven

Afbeelding
view of the earth from space

‘Ik ben het begin en het einde, de almachtige God; door mijn Eniggeborene heb ik deze dingen geschapen, ja, in het begin heb Ik de hemel geschapen en de aarde waarop u staat.’

Jehova schept de aarde, Walter Rane