2020
Kuinka valmistaudun Intiaan rakennettavaan temppeliin
Heinäkuu 2020


Julkaistaan vain sähköisenä

Kuinka valmistaudun Intiaan rakennettavaan temppeliin

Olen aina halunnut mennä temppeliin. Nyt kun profeetta on ilmoittanut, että Intiaan rakennetaan temppeli, odotan innolla sitä, kun voin saada siellä sen toimitukset.

Olen varttunut Intiassa, ja perheeni ja minä olimme hinduja. Olen aina ollut ympäristössä, jossa uskotaan, että on olemassa monia jumalia, joita palvoa. Kun olin nuori, minulla oli myös ystäviä, jotka olivat kristittyjä. He kertoivat minulle yhdestä ainoasta Jumalasta, joka loi maailman ja kaikki ihmiset. Aloin miettiä, miksi palvoin niin monia jumalia, kun toiset uskoivat vain yhteen jumalaan.

Kun olin lukiossa, omaksuin muutamia huonoja tapoja. Käytin paljon alkoholia, olin töykeä, ja käytökseni huolestutti perhettäni. Siksi muutin ja aloitin uuden elämän Hyderabadissa, kaupungissa, jossa on paljon työmahdollisuuksia.

Elämäntapani alkoi masentaa minua, ja olin yksinäinen. Mutta kerran sitten tapasin kaksi miestä. He selittivät olevansa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon lähetyssaarnaajia ja kertoivat minulle Jeesuksen Kristuksen evankeliumista. Niin kuulin jälleen vain yhdestä Jumalasta, joka oli luonut onnensuunnitelman kaikkia lapsiaan varten. Heidän sanomansa täytti minut heti onnellisuudella ja toivolla. Halusin tietää enemmän.

Olen nyt ollut kirkon jäsen seitsemän vuotta. Olen muuttunut, olen nähnyt ihmeitä elämässäni ja olen myös oppinut todella paljon evankeliumia. Rakastan iloa, jota se tuo minulle. On kuitenkin yksi tärkeä osa evankeliumia, jota en ole vielä kokenut – temppeli.

Siitä hetkestä, kun kuulin ensimmäisen kerran temppelistä, halusin mennä sinne, jotta oppisin lisää ja tuntisin Henkeä, tulisin sinetöidyksi perheeseeni iankaikkisuudeksi ja tekisin liittoja Herran kanssa. Mutta Intiassa ei ole temppeleitä, eikä minulla ole vielä ollut tilaisuutta matkustaa sellaiseen. Siksi monet myöhempien aikojen pyhät Intiassa ja minä olemme rukoilleet lukemattomia kertoja, paastonneet, olleet kärsivällisiä ja pitäneet kiinni uskosta, että jonakin päivänä Intiaan rakennettaisiin temppeli.

Huhtikuun 2018 yleiskonferenssissa Jumala vastasi rukouksiimme, kun presidentti Russell M. Nelson ilmoitti, että Bengaluruun rakennettaisiin temppeli. En koskaan unohda sitä päivää. Profeetan sanat kuultuani Henki täytti sydämeni ilolla ja silmäni kyynelillä. Kiitin heti taivaallista Isää siitä, että Hän oli vastannut rukouksiimme. Ja olen hyvin innoissani, kun vain muutaman vuoden kuluttua viimeinkin näen temppelin ja pääsen sinne.

Olen hyvin onnellinen ja ylpeä siitä, että olen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsen. Tiedän, että Herra palautti tosi evankeliumin tänne maan päälle profeetta Joseph Smithin välityksellä. Tiedän, että temppeli on paikka, jossa me voimme päästä lähemmäksi Jumalaa, tulla sinetöidyiksi perheeseemme ja oppia lisää tarkoituksestamme. Ja sillä välin kun odotan temppelin valmistumista tänne Intiaan, teen lujasti töitä valmistautuakseni pääsemään sinne.

  • Rukoilen ja opiskelen mahdollisimman paljon temppeliä, siellä tehtäviä liittoja ja siellä saatavia toimituksia koskevia asioita.

  • Pyydän muilta jäseniltä, jotka ovat jo olleet temppelissä, neuvoja siitä, kuinka voin valmistautua hengellisesti.

  • Opettelen tekemään sukututkimustyötä, jotta voin viedä esivanhempieni nimiä temppeliin.

  • Osallistun temppeliin valmistavalle kurssille.

Haluan olla valmis sitä päivää varten, jolloin voin viimein mennä temppeliin, ja asetan sen tärkeälle sijalle elämässäni. Pyrin aina olemaan kelvollinen menemään sinne, jotta voin saada luvattuja siunauksia, ohjausta ja vastauksia rukouksiini, sillä olen kaivannut niitä todella kauan. Maltan tuskin odottaa tuota päivää.