2020
Längtan efter att bli beseglad
Covid-19: Budskap om tro


Endast digitalt: Unga vuxna

Längtan efter att bli beseglad

Trots att våra planer ändrades kom vi närmare varandra och Gud.

Bild
ett par som promenerar tillsammans

Bilden är arrangerad

Författaren bor i Kantō, Japan.

Min fästman och jag skulle ha beseglats den här månaden i Sapporo tempel i Japan. Men omständigheterna förändrades på grund av coronaviruset. Inför varje ny ovisshet sökte jag Guds vägledning genom att be, läsa skrifterna och lyssna på generalkonferenstal. Jag upprepade den här processen om och om igen medan jag fattade beslut om framtiden. Till slut stängdes templen. I dag väntar vi fortfarande på att bli beseglade. Men jag har sett hur Gud hjälper oss genom den här svåra tiden.

Välsignelser mitt i ovissheten

Helt ärligt så har den här upplevelsen varit tuff. Men jag har upplevt många välsignelser också. Att skriva dagbok har hjälpt mig känna igen de här välsignelserna och har varit väldigt tillfredsställande under den här svåra tiden.

En välsignelse jag har sett är att bandet mellan mig och min fästman har vuxit sig starkare. Han och jag bodde på skilda platser, levde skilda liv och kunde inte träffas. Men vi bestämde oss för att be tillsammans och prata om det vi lärde oss genom våra evangeliestudier. Vi fattade beslut tillsammans. Även om vi var fysiskt åtskilda fördjupades vårt band och han tycktes vara närmare.

Vi fortsatte framåt

Till slut bestämde vi oss för att gifta oss borgerligt. Jag vet inte när vi kan beseglas i templet, men jag ser fram emot det.

Jag tror att det finns mycket vi kan lära oss av den här globala pandemin. Jag litar på att Herren har en plan för vår eviga välfärd, oavsett vad som händer i världen omkring oss – ”ty han älskar världen så högt att han lägger ned sitt eget liv för att kunna dra alla människor till sig” (2 Ne. 26:24).

Det är min tro att Herren vill hjälpa oss alla att finna glädje medan den här svåra situationen pågår. Jag har redan funnit frid genom att leta efter de välsignelser jag har. Om du har liknande prövningar nu, misströsta inte. Till och med den här pandemin kan stärka ditt vittnesbörd.