2016
Sådan opbygger man enighed
Marts 2016


Svar fra Kirkens ledere

Sådan opbygger man enighed

Fra en tale holdt ved oktoberkonferencen 2008.

Billede
young women

Vi lever under vidt forskellige forhold. Vi kommer ind i Guds rige fra mange forskellige lande og fra mange forskellige kulturer.

Vi ved af erfaring, at vi føler glæde, når vi velsignes med enighed. Vor himmelske Fader kan ikke give den til os som enkeltpersoner. Glæden ved enighed, som han så gerne vil give os, finder ikke sted i isolation. Vi må stræbe efter den og gøre os værdige til den i fællesskab. Det er derfor ikke overraskende, at Gud beder os om at samles, så han kan velsigne os. Han ønsker, at vi samles i familier. Han har sørget for klasser og menigheder og befalet os at mødes der ofte. På de samlingssteder, Gud har udpeget, ligger der store muligheder og venter. Vi kan bede og arbejde for den enighed, som vil give os glæde og forøge vores kraft til at tjene.

Udover ordinancer er der principper, der leder os til større enighed, og som vi følger som et folk.

1. Åbenbaring. Åbenbaring er den eneste måde, vi kan vide, hvordan vi samlet kan følge Herrens vilje. Det kræver lys fra himlen. Helligånden vidner til vores hjerte og til hjertet i dem omkring os om, hvad han ønsker, vi skal gøre. Og det er ved at holde hans befalinger, at vi sammen kan blive af ét hjerte.

2. Vær ydmyge. Stolthed er enighedens store fjende. I har set og mærket de frygtelige konsekvenser af den. Heldigvis ser jeg flere og flere dygtige fredsmæglere, som får dæmpet bølgerne, inden det går helt galt. I kan være en af de fredsmæglere, uanset om I er en del af konflikten eller bare iagttager den. En måde, jeg har set det gjort på, er ved at finde noget, som alle kan enes om.

3. Tal pænt om hinanden. Tænk på sidste gang, I blev spurgt om, hvad I mente om det, som en i familien eller Kirken gjorde. Jeg kan love jer en følelse af fred og glæde, når I taler pænt om andre i Kristi lys.

Med den øgede enighed, som jeg ser, vil Herren være i stand til udføre det, som verden anser som mirakuløst. De hellige kan opnå alle Herrens hensigter, når vi er fuldt og helt forenede i retfærdighed.