2016
Nogle af mine venner synes, at det er spild af tid at gå i kirke. Hvordan hjælper jeg dem til at se, det kan være en stor velsignelse?
Februar 2016


Spørgsmål & svar

»Nogle af mine venner synes, at det er spild af tid at gå i kirke. Hvordan hjælper jeg dem til at se, det kan være en stor velsignelse?

En sammenligning kan måske være en hjælp for dine venner. Du kan forklare, at akkurat lige som din krop har brug for mad og drikke og søvn, og dit sind har brug for indlæring, har din ånd også brug for næring. Det nærer din ånd at komme i kirke.

Det sker ved at lære om evangeliet og deltage i nadveren og forny de hellige løfter, du har givet vor himmelske Fader. Denne refleksion og det fornyede engagement hjælper dig til at få den lovede velsignelse om »altid [at] have hans Ånd hos [dig]« (L&P 20:77). Det styrker din tro og hjælper dig til at blive mere kristuslignende at have hans Ånd med dig.

Du kan også fortælle dine venner om andre velsignelser, du modtager. Du kan eventuelt fortælle dem om den fred, du føler i kirken, fortælle om noget nyttigt, du har lært i kirken, fortælle om en mulighed, du har haft for at tjene eller bære vidnesbyrd om, at det gør sabbatten frydefuld at gå i kirke (se Es 58:13-14).

Måske er den bedste måde at hjælpe dine venner på at invitere dem med, så de selv kan se det. Når de deltager i nadvermødet og andre møder sammen med dig, kan de mærke Helligåndens kraft, lære om evangeliet og se, hvordan det velsigner medlemmerne.

Lad Ånden lede dig

Du kan bære vidnesbyrd om at gå i kirke. Du kan også forklare, at du kommer i godthumør, og hvor spændende det,du lærer der, er. Når du bærer vidnesbyrd, vil Ånden hjælpe dig med, hvad du skal sige, og dine venner vil vide, at det, som du siger, er sandt. Jo mere de ved, jo mere interesserede kan det være, at de bliver. Du kan endda invitere dem med i kirke.

Mikelle M. er 13 år og fra Utah i USA

Inviter dem med i kirke

Det er svært at have venner, der synes, at det er spild af tid at gå i kirke, men vi kan også glæde os over, at vi kan hjælpe dem til at komme til kundskab om, hvad vor himmelske Fader har i vente for dem. Vi kan hjælpe dem ved at invitere dem med i kirke, så de selv kan føle glæden ved at være i en indviet kirkebygning og ved at udøve tro på, at de kan mærke kærlighed mod vor himmelske Fader og blive opmærksomme på de velsignelser, man får ved at komme i kirke.

Oscar Y. er 19 år og fra Monagas i Venezuela

Fokus på nadveren

Det er vigtigt at komme i kirke, for det er der, vi kan forny vores dåbspagt og alle vore andre pagter ved at deltage i nadveren. Herren har lovet, at hans Ånd altid vil være med os, hvis vi deltager værdigt i nadveren og holder vores del af pagten. Den beskyttelse, vejledning og trøst, vi får fra Ånden, er afgørende for vores dagligliv. Disse særlige velsignelser kan ikke modtages på anden måde end ved at møde op i kirken og deltage i nadveren.

Diana R. er 16 år og fra Oregon i USA

Vær frimodig

Ved bare at snakke med dem, invitere dem med, give dem skrifterne eller invitere missionærerne hjem til dem kan du hjælpe dem til at forstå. Vær ikke genert. Vær glad, for det kan være, at de kommer med i kirke.

David H. er 12 år og fra New Mexico i USA

Gør din del

Det er ikke spild af tid at komme i kirke, når man deltager aktivt og prøver på at lære og forstå, hvad der bliver sagt eller undervist om. Man kan føle Ånden, og sommetider lærer man nye mennesker at kende.

Ethan H. er 15 år og fra Utah i USA

Lad dit lys skinne

Som medlemmer af Kirken stråler de ting, vi har lært igennem Jesu Kristi evangelium, ud af os. Ved at være et godt eksempel og vise dine venner, at du er glad for de velsignelser, du får ved at gå i kirke, kan du måske lære dem, at det er noget værd at gå kirke.

Johanna R. er 20 år og fra Surigao del Sur i Filippinerne

Bevar et evigt perspektiv

Fordi vi ved, at Kirken er Guds rige, går vi i kirke hver søndag for at komme et skridt nærmere på at blive fuldkomne og det celestiale rige. Ved at gå i kirke hver søndag kommer vi nærmere på vor himmelske Fader ved at forny vore pagter (tage nadveren) og evaluere os selv og se, hvordan vi klarer os rent åndeligt.

Esther M. er 17 år og fra Kasai-Oriental Provinsen i Den Demokratiske Republik Congo