2012
Læs din Mormons Bog
Januar 2012


Læs din Mormons Bog

Jewelene Carter, Virginia i USA

Vi skulle have været lykkelige, men vores hjerte var sorgfuldt, og vores favn var tom. Debra Caelia Carter blev som ventet født den 26. april 2010, men hun var dødfødt.

Da vi vendte hjem igen, bar jeg på det lille lyserøde tæppe, som vi havde holdt og omfavnet Debra i på hospitalet. Da jeg satte mig på sofaen, overvældet af følelser, gik vores toårige søn hen til det tomme tæppe og hviskede: »Davs, lillesøster. Jeg elsker dig.«

Tårerne strømmede ned ad mine kinder, og jeg vendte ansigtet bort. Da jeg gjorde det, fik jeg øje på teksten på en plakat fra Lille Liahona, som hang på væggen: »Vor himmelske Fader er kun en bøn væk, og Helligånden inden for en hviskens rækkevidde.«1

Jeg begyndte at udøse mit hjerte til Gud i stille, inderlig bøn. Da jeg gjorde det, fornemmede jeg Helligånden hviske: »Læs din Mormons Bog igen.« Jeg var lige blevet færdig med at læse den, men følelsen var stærk, og tilskyndelsen tydelig.

Da jeg stod op den næste morgen, begyndte jeg at læse Mormons Bog. Jeg brugte blyanter og understregningsfarver til at fremhæve alle vers om tro, bøn, håb, Jesu Kristi karaktertræk, forkyndelse af evangeliet og adlydelse af Herrens røst. Jeg vidste, at jeg skulle gøre det, som Nefi, Enosh, Moroni og andre profeter fra Mormons Bog havde gjort, da de led trængsler. Og jeg måtte gøre det med samme kærlighed til Frelseren, som fyldte deres liv i svære tider.

Under mit daglige, personlige studium af skrifterne fornemmede jeg Herrens arme omslutte mig med hans kærlighed, og jeg fornemmede kraften i hans sonoffer for alle. Ånden talte til mig, en fred fyldte mig, og jeg fik svar på mine inderlige bønner. Det gav mig styrke midt i sorgen at overveje de ord, som jeg læste.

En dag fyldte Ånden mig med glæde, da jeg læste disse ord:

»… derfor elsker jeg små børn med en fuldkommen kærlighed, og de er alle lige og delagtige i frelsen …

Små børn … levende ved [Gud] på grund af hans barmhjertighed …

For se, alle små børn er levende i Kristus« (Moro 8:17, 19, 22; fremhævelse tilføjet).

Det var, som om jeg kunne se min datter levende i Kristus – smilende og lykkelig i hans favn. Fra det øjeblik følte jeg kraften til at holde ud, og jeg fornemmede et nyt håb for min familie tændes i min sjæl. Jeg vidste, at hvis vi ville holde fast ved forsoningen, skrifterne, de levende profeters ord og hinanden gennem vore tempelpagter, kunne vi blive genforenet som familie for evigt.

Jeg elsker Mormons Bog, som tydeligt vidner om Jesus Kristus, det han gjorde og gør for os, og det, som vi skal gøre for at blive som han. Mormons Bog kaster lys i mit liv og fylder mit hjerte med håb i Kristus.

Note

  1. Fra Elaine S. Dalton, »Til alle tider og i alle ting og på alle steder«, Liahona, maj 2008, s. 118.