2011
Jesus Kristus är min Frälsare och Återlösare
April 2011


Ta med Primär hem

Jesus Kristus är min Frälsare och Återlösare

Du kan använda den här lektionen och aktiviteten för att lära dig mer om månadens tema i Primär.

”Vi tror att hela människosläktet kan frälsas genom Kristi försoning och genom lydnad mot evangeliets lagar och förordningar” (Trosartiklarna 1:3).

Vad skulle du vara villig att ge för någon som du älskar väldigt mycket? Vår Frälsare Jesus Kristus älskar oss så mycket att han gav sitt liv för oss.

Vår himmelske Fader visste att om vi syndade och gjorde misstag så skulle vi inte kunna bo hos honom igen. Därför erbjöd sig hans Son Jesus Kristus att bli vår Frälsare. Vår himmelske Fader valde honom till att frälsa oss eftersom han var den ende som kunde leva ett liv utan synd.

Jesus led och dog för att rädda oss från döden och från våra synder. Den kärleksfulla handlingen kallas för försoningen. Tack vare försoningen kan vi omvända oss från våra synder, få förlåtelse och bli rena, som Jesus är.

Jesus korsfästes och dog, men efter tre dagar uppstod han. Han levde igen! Tack vare att han uppstod kommer också vi att uppstå. Det betyder att vår kropp och ande kommer att vara återförenade för evigt.

Jesus Kristus är verkligen vår Frälsare och Återlösare. Han är det fullkomliga exemplet för oss. Han lärde oss hur man behandlar andra med vänlighet. Han lärde oss hur man tjänar andra. Han lärde oss hur vi kan bli bättre. Vi kan inte leva ett fullkomligt liv som han gjorde, men vi kan återvända och bo hos Jesus och vår himmelske Fader genom att lyda buden och göra vårt bästa. Vi behöver följa Jesus Kristus varje dag.

Till vänster: illustration Paul Mann © 1991 IRI; till höger: illustration Beth M. Whittaker