2005
Iloitkaa lähetystyöstä
Heinäkuu 2005


KOTIKÄYNTIOPETUSSANOMA

Iloitkaa lähetystyöstä

Valitkaa rukoillen ja lukekaa tämän sanoman pyhien kirjoitusten kohdista ja opetuksista ne, jotka soveltuvat niiden sisarten tarpeisiin, joiden luona vierailette. Kertokaa kokemuksistanne ja lausukaa todistuksenne. Pyytäkää sisaria, joita opetatte, tekemään samoin.

Profeetta Joseph Smith: ”Entä jos koko maailma ottaisi vastaan tämän evankeliumin? Silloin he näkisivät silmästä silmään, ja Jumalan siunaukset vuodatettaisiin kansan päälle, mikä on koko sieluni toive.” ( History of the Church , osa 5, s. 259.)

Miksi me iloitsemme kertoessamme evankeliumista?

Vanhin M. Russell Ballard kahdentoista apostolin koorumista: ”Jeesuksen Kristuksen palautetulla evankeliumilla on itsessään voima tuoda ihmissieluun syvää ja pysyvää onnea – sellaista, jota pidetään arvossa ja vaalitaan koko elämän ajan ja ikuisesti. Me emme yritä saada ihmisiä liittymään kirkkoomme. Me kerromme heille Jeesuksen Kristuksen palautetun evankeliumin täyteydestä.” (”Jäsenlähetystyön välttämättömyys”, Liahona , toukokuu 2003, s. 40.)

Presidentti Gordon B. Hinckley: ”Ette voi koskaan edeltäpäin tietää, mitä seuraa siitä, että puhutte kirkosta jonkun toisen kanssa. – – Kokeilkaa sitä. Maistakaa sitä suloista ja ihanaa iloa, joka tulee, kun jakaa todistuksensa tästä työstä toisten kanssa.” ( Teachings of Gordon B. Hinckley , 1997, s. 373–374.)

Kuinka voin luoda tilanteen, joka sopii evankeliumiaiheiselle keskustelulle?

Alma 17:11: ”Menkää – – jotta voisitte osoittaa heille hyvää esimerkkiä minussa, niin minä teen teidät välineeksi käsissäni monien sielujen pelastukseksi.”

Presidentti James E. Faust, toinen neuvonantaja ensimmäisessä presidenttikunnassa: ”Sisaret, olivatpa olosuhteenne millaiset tahansa, teidän vaikutuksenne voi olla tavattoman kauaskantoinen. Uskoakseni joillakuilla teistä on taipumus vähätellä syvällistä kykyänne olla siunaukseksi muille heidän elämässään. Useastikaan kyse ei ole siitä, että esittäisitte jotakin jollakin julkisuuden näyttämöllä, vaan siitä, että vaikutatte esimerkillänne vanhurskaudesta ja lukemattomilla rakkauden ja ystävällisyyden lempeillä teoilla, joita niin kernaasti teette – ja niin usein yksityisten ihmisten hyväksi.” (”Olette kaikki taivaan lähettämiä”, Liahona , marraskuu 2002, s. 111–112.)

Vanhin Jeffrey R. Holland kahdentoista apostolin koorumista: ”[Rukoilkaa] päivittäin myös omien [lähetystyökokemustenne] puolesta. Rukoilkaa, että sellaisista asioista huolehtiva Jumala olisi jo valmistanut haluamanne lähetystyömahdollisuuden jonkun sellaisen sydämessä, joka kaipaa ja etsii sitä, mitä teillä on.” (”Te olette minun todistajani”, Liahona , heinäkuu 2001, s. 16.)

Bonnie D. Parkin, Apuyhdistyksen ylijohtaja: ”Sallimme liian usein estojen ja pelkojen, odottamattomien esteiden, epävarmuuden, itsepintaisten häiriötekijöiden, vääriä tietoja saaneiden ihmisten – luettelo on loputon – estää meitä jakamasta toisten kanssa totuuksia, jotka ovat meille niin rakkaita. – – [Mutta] voimme muistaa, että me kaikki, jotka kadotamme elämämme Jeesuksen tähden, löydämme sen.” (”Bearing Record: Nothing Compares to It”, julkaisussa Ye Shall Bear Record of Me: Talks from the 2001 BYU Women´s Conference , 2002, s. 21–22.)