Algemene conferentie
Welkomstwoord
Algemene aprilconferentie 2021


Welkomstwoord

Welkom bij de algemene conferentie en het voorrecht om de stem van de Heer te horen.

Geliefde broeders, zusters en vrienden over de hele wereld, ik heet u persoonlijk welkom in deze algemene conferentie. We komen bijeen als een grote wereldwijde familie die onze Heer en Heiland, Jezus Christus, wil aanbidden. Fijn dat u bij ons bent.

Het afgelopen jaar was er een van uitersten. Ongetwijfeld heeft ieder van ons dingen geleerd die we voorheen niet wisten. Enkele lessen die ik al kende, zijn op nieuwe en leerzame manieren in mijn hart gegrift.

Ik weet met zekerheid dat de Heer de aangelegenheden van zijn kerk leidt. Hij heeft gezegd: ‘Ik zal [u] tonen dat Ik in staat ben mijn eigen werk te doen.’1

Mijn raadgevers en ik hebben vaak met tranen in de ogen gezien dat Hij in uiterst moeilijke omstandigheden tussenbeide kwam, nadat wij ons best hadden gedaan en we verder niets konden doen. We staan inderdaad sprakeloos.

Ik begrijp nu ook beter wat Hij bedoelde toen Hij zei: ‘Zie, Ik zal mijn werk te zijner tijd bespoedigen.’2 Ik verheug me keer op keer als ik zie dat Hij zijn werk leidt en bespoedigt – zelfs tijdens een wereldwijde pandemie.

Geliefde broeders en zusters, de kracht van de kerk ligt in de inspanningen en het getuigenis van haar leden, dat maar blijft groeien. Een getuigenis ontwikkelt zich het beste thuis. Velen van u hebben het afgelopen jaar uw evangeliestudie thuis aanzienlijk uitgebreid. Ik ben u dankbaar, en uw kinderen zullen u dankbaar zijn.

Het enorme renovatieproject van de Salt Laketempel (Utah, VS) is in volle gang. Vanuit mijn kantoor kan ik heel goed zien hoe het werk op het tempelplein vordert.

Afbeelding
Bouwwerkzaamheden op het tempelplein

Toen ik zag dat werklieden oude boomwortels, water- en elektriciteitsleidingen en een lekkende fontein uitgroeven, dacht ik na over de noodzaak dat ieder van ons, met de hulp van de Heiland, het oude puin in ons leven opruimt.

Het evangelie van Jezus Christus is een evangelie van bekering.3 Vanwege de verzoening van de Heiland is zijn evangelie een uitnodiging om te blijven veranderen, te blijven groeien en reiner te worden. Het is een evangelie van hoop, genezing en vooruitgang. Het evangelie is echt een boodschap van vreugde. Onze geest verheugt zich in elke kleine stap voorwaarts.

Een onderdeel van de vergadering van Israël, een heel belangrijk onderdeel, is onze verantwoordelijkheid als volk om waardig en bereid te zijn om de wereld op de wederkomst van de Heer voor te bereiden.

Ik spoor u aan te bidden terwijl u naar de sprekers luistert, die zich zorgvuldig onder leiding van de Heilige Geest hebben voorbereid, en vast te stellen welk puin u uit uw leven moet verwijderen, zodat u waardiger kunt worden.

Ik heb u lief, beste broeders en zusters, en ik getuig dat onze hemelse Vader en zijn geliefde Zoon u persoonlijk kennen en liefhebben. Zij staan klaar om u bij elke stap vooruit te helpen. Welkom bij de algemene conferentie en het voorrecht om de stem van de Heer te horen. In de naam van Jezus Christus. Amen.