Til styrke for ungdom
Dele Frelserens lys med andre: Bak kulissene
April 2024


“Dele Frelserens lys med andre: Bak kulissene”, Til styrke for ungdom, apr. 2024.

Dele Frelserens lys med andre: Bak kulissene

Hør historiene om disippelskap bak musikkvideoen til ungdomstemaet for 2024!

Bilde
mann som filmer ung mann som spiller gitar

Årets musikkvideo til ungdomstemaet handler om å være en Kristi disippel (se 3 Nephi 5:13). Og ungdommene som deltok, var ikke bare der som skuespillere. De lærte også hva det vil si å være en disippel. Slik ser og deler noen av dem Frelserens lys hver dag.

Bilde
unge kvinner; kamera som filmer ung mann

Jordan, 18 år, Tyskland

Bilde
ung mann

Denne videoen var en flott anledning til å dele evangeliet med andre ved hjelp av musikk. Jeg er så glad i musikk, og jeg brukte noen uker på å øve på sangen “Kristi disipler” på gitar. Jeg spilte den, og jeg klarte bare ikke å stoppe.

Jeg håper at folk som ser videoen, vil ta budskapet til hjertet og strebe etter å være Kristi sanne disipler. Det er så absolutt ikke lett, men du kan være en Kristi disippel i det du gjør, dine handlinger. Det er det jeg tar med meg fra denne erfaringen – at jeg skulle være mer lik Kristus og følge ham.

Jeg har et sterkt vitnesbyrd om at Jesus Kristus er vår Frelser og at han sonet for våre synder. Jeg er svært takknemlig for hans forsoning. Han har gitt meg anledning til å omvende meg, bli tilgitt og til slutt vende tilbake til ham og vår himmelske Fader. Det er den største gave Gud har gitt oss.

Bilde
mann med filmkamera, guttehånd på gitar

Ark, 16 år, Finland

Bilde
ung mann

Når folk ser denne videoen, håper jeg de husker Jesu Kristi kjærlighet og hvor barmhjertig han er. Å være en Kristi disippel er viktig, spesielt for ungdom som oss, fordi det kan gi oss et ønske om å reise på misjon. Å reise på misjon er en flott mulighet til å dele Frelserens lys i oss med andre mennesker. Vi styrker oss selv og lærer i prosessen.

Bilde
hus ved en elv

Jonathan, 15 år, Sverige

Bilde
ung kvinne

Da vi begynte å filme, tenkte jeg: “Hva er det skal jeg gjøre egentlig? Jeg er ingen skuespiller.” Men det var virkelig en morsom erfaring. Jeg følte virkelig Guds kjærlighet under filmingen. I videoen spiller jeg en jente som har det vanskelig, men som får hjelp av en ny venn.

Jeg har også hatt vanskelige stunder i det virkelige liv. I 2021 røk korsbåndet i turn. Jeg var knust og visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Jeg husker at jeg satt i kirken før operasjonen. Noen talte, men jeg lyttet ikke før ett vers ble uttalt: “Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk” (Filipperne 4:13). Dette øyeblikket hjalp meg fordi jeg visste at jeg måtte be og komme nærmere vår himmelske Fader og Jesus Kristus slik at jeg kunne motta deres styrke.

Gud er alltid med deg selv i vanskelige tider. Noen ganger trenger du bare å rekke ut hånden, og så tar han den. Bare se etter ham.

Bilde
mann som filmer unge kvinner på en benk

Meleah, 16 år, Sverige

Bilde
ung kvinne

I videoen ser jeg en jente som sitter alene på en benk og føler seg trist og ensom, og jeg prøver å oppmuntre henne. Det er mange ganger, spesielt i tenårene, da man kan føle seg ensom og føle at ingen virkelig forstår en.

Men Gud gjør det. Han kan hjelpe deg gjennom disse stundene og vil sende folk for å hjelpe deg gjennom det. Han har velsignet meg med min familie og mine venner. Du må bare stole på de gode menneskene rundt deg og stole på Gud, for det vil gå bra.

Jeg tror et viktig budskap i denne videoen er at vi må være modige og være der for hverandre når vi har det vanskelig. For å være en Jesu Kristi disippel, ønsker jeg å hjelpe menneskene rundt meg og dele lyset jeg har inni meg med dem.

Bilde
kamera som filmer unge kvinner

Patricia, 11 år, Sverige

Bilde
ung kvinne

Det føles godt å være en del av noe større enn meg ved å være med på denne videoen. Å være en Jesu Kristi disippel er noe veldig stort. Man tjener Gud, og det er alt jeg ønsker. Det er det beste jeg vet.

Aatos, 18 år, Finland

Bilde
ung mann

Det har vært kult å se alt som skjer bak kulissene på denne videoen, som: “Å, det er sånn du beveger kameraet rundt.” Når det gjelder å være en Jesu Kristi disippel, lærte president Russell M. Nelson oss at vi må være fredsstiftere og sørge for at våre handlinger er Kristus-lignende.1 Hvis du ser noen som ikke har det så bra, kan du hjelpe dem. Det er en del av å være en Jesu Kristi disippel.

Bilde
mann som filmer en ung mann som bruker telefonen på sengen sin