Nuorten voimaksi
Löydä voimaa Jeesuksesta Kristuksesta
Maaliskuu 2024


”Löydä voimaa Jeesuksesta Kristuksesta”, Nuorten voimaksi, maaliskuu 2024.

Löydä Hänen voimansa

Löydä voimaa Jeesuksesta Kristuksesta

Jeesus Kristus on nuorten voima – jokaisen nuoren maan päällä – ja siihen joukkoon kuulut ilman muuta sinäkin!

Kuva
Jeesus Kristus

Kuule Häntä, Haley Miller

Minulla on ilo esitellä tämä Nuorten voimaksi -lehden erikoisnumero. Artikkelit, tehtävät sekä kertomukset nuorilta eri puolilta maailmaa vahvistavat osaltaan todistustasi syvällisestä ja iankaikkisesti merkittävästä totuudesta, jonka ensimmäinen presidenttikunta on ilmaissut. Jeesuksesta Kristuksesta he julistavat painokkaasti: ”Hän on ’nuorten voima’”.1 Se tarkoittaa, että Jeesus Kristus on sinun voimasi. Rukoilen, että hyväksyt tämän totuuden iloiten tänä ratkaisevan tärkeänä aikana elämässäsi, nyt ja ikuisesti.

Jokainen tarvitsee voimaa Kristuksesta

Et ole täällä sattumalta tai vahingossa. Päätit tulla maan päälle oppimaan, kasvamaan, tekemään merkittäviä asioita ja tulemaan enemmän taivaallisen Isäsi kaltaiseksi. Tällä matkalla kohtaat vaikeuksia, henkilökohtaisia koettelemuksia, lannistumista ja pettymyksiä, jotka voivat tuntua musertavilta. Ehkäpä tunnet olevasi ansassa sellaisessa tilanteessa juuri nyt.

Pyydän, että sellaisina aikoina muistat taivaallisen Isäsi rakastavan sinua. Hän on aina rakastanut, ja Hän on aina rakastava. Äärettömän ja täydellisen rakkautensa vuoksi Hän lähetti Poikansa Jeesuksen Kristuksen vahvistamaan sinua ja auttamaan sinua kulkemaan eteenpäin. Ja Jeesus tuli, koska Hänkin rakastaa sinua syvästi.

Valitettavasti jotkut ihmiset eivät tunne tarvitsevansa Vapahtajaa. He eivät ymmärrä, että kaikkien ihmisten tavoin hekin tekevät virheitä, joita he eivät pysty korjaamaan, kokevat menetyksiä, joista he eivät pysty selviytymään, ja kohtaavat vaikeuksia ja murhenäytelmiä, joita he eivät pysty kestämään omin voimin. Eivätkä he voi voittaa syntiä ja kuolemaa yksin. Se merkitsee sitä, että he – ja kaikki ihmiset – tarvitsevat Jeesuksen Kristuksen sovitusta sekä voimaa, jota se voi tuoda.

”Tuohan on hienoa, vanhin Holland”, saatat ajatella, ”mutta kuinka minä voin tehdä Jeesuksesta Kristuksesta oman voimani?” Vastauksena tähän kysymykseen saanen kertoa vain muutamia niistä lukemattomista tavoista, joilla Jeesus Kristus vahvistaa sinua joka päivä.

Kuva
Jeesus Kristus

Vapautuminen on lähellä, David McClellan

Hänellä on voima vahvistaa sinua

Viimeisenä yönään kuolevaisuudessa Jeesus Kristus meni Getsemanen puutarhaan. Siellä Hän polvistui oliivipuiden keskelle ja alkoi ottaa päälleen maailman syntejä. Tämä suuri ja ääretön kärsimys sai Hänet, ”suurimman kaikista, vapisemaan tuskasta ja vuotamaan verta joka huokosesta” (OL 19:18).

Sitten Jeesus vietiin Golgatalle ja ristiinnaulittiin. Siellä Hän suoritti sovitusuhrinsa päätökseen. Hän antoi auliisti henkensä, ja sitten Hän nousi voitokkaasti kuolemasta. Tänä pääsiäisenä minä riemuitsen julistaessani, että Jeesus Kristus elää! Julistan myös, että Hän paitsi nostaa synnin kuorman myös kärsi niin tehdessään ”kaikenlaisia kipuja ja ahdinkoja ja koetuksia” (Alma 7:11, korostus lisätty).

Vapahtaja tunsi jokaisen surun ja murheen ja kesti henkilökohtaisella tavalla kaiken ahdistuksen ja kärsimyksen, jota kokevat sinä, minä ja jokainen sielu, joka on koskaan elänyt tai tulee koskaan elämään. Sen ansiosta, mitä Hän koki fyysisesti, henkisesti ja hengellisesti sinun puolestasi, Hän osaa vahvistaa sinua.

Ehkä sinun on vaikea uskoa, että Jeesusta kiinnostaisi auttaa sinua, koska olet vain yksi niistä miljoonista, jotka ovat samanikäisiä. Jos joskus ajattelet, että Hänellä on parempaakin tekemistä kuin vahvistaa sinua hädän hetkinäsi, kuvittele Hänet siellä puutarhassa, kuvittele Hänet sillä ristillä. ”Hän kärsi [sun vuoksesi] ristiä kantaen”2, koska Hän tiesi, että olet sen arvoinen. Hän tietää sen yhä. Hän on äärimmäisen kiinnostunut, halukas ja kykenevä auttamaan sinua – juuri nyt ja ikuisesti. Hän antoi henkensä, jotta Hän voi vahvistaa sinua, kun otat vastaan Hänen elämää muuttavan kutsunsa: ”Tulkaa minun luokseni” (Matt. 11:28).

Päätä kulkea Hänen kanssaan

On sinun valintasi, seuraatko Jeesusta Kristusta ja teetkö Hänestä voimasi. Hän ”meille polun viitoitti”3 takaisin taivaallisen Isän luo. Itse asiassa Hän on ”tie, totuus ja elämä” (Joh. 14:6).

Sinä löydät tien ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin, kun osoitat uskoa Häneen ja teet parannuksen synneistäsi. Syvennät suhdettasi Häneen, kun päätät ottaa kasteen Hänen nimeensä ja saada Pyhän Hengen lahjan. Jatka sitten Hänen evankeliuminsa polulla pitämällä käskyt, ottamalla vastaan toimituksia, kunnioittamalla liittoja ja elämällä Hänen opetuslapsenaan.

Nämä teot luovat voimallisen yhteyden – liittoyhteyden – joka sitoo sinut lujasti Kristukseen – ja Hänet sinuun. Kun vaellat Hänen kanssaan, Hänestä ja Isästä tulee parhaita hengellisen ohjauksen ja voiman lähteitäsi. Sitten voit ponnistella eteenpäin turvallisesti ja onnellisesti joka päivä, tulla enemmän Heidän kaltaisekseen ja jonakin päivänä palata asumaan Heidän luokseen ja elää sellaista elämää, jota He elävät.

Kuva
Nainen katsoo Jeesukseen Kristukseen

Katso minuun, Eva Koleva Timothy

Kulje eteenpäin Hänen voimassaan

Todistan koko sydämestäni, että Jeesus on Kristus. Kun otat askelia Häntä kohti, käännyt Hänen puoleensa ja kutsut Häntä olemaan voimasi, Hän tulee luoksesi ja sinä löydät Hänet.4 Et voi tehdä mitään sellaista valintaa, joka jotenkin veisi sinut pois Hänen ulottuviltaan. Uskon koko sydämestäni sen, mitä olen sanonut aiemmin: ”[Sinun tai kenenkään] ei ole mahdollista vajota niin alas, etteikö Kristuksen sovituksen ääretön valo loistaisi sinne.”5

Jos tulet Kristuksen luokse ja pidät ennen kaikkea ja aina Hänen käskynsä ”täysin vilpittömin sydämin” (3. Nefi 18:32), Hän kulkee elämän matkaa kanssasi. Hän ottaa sinua kädestä ja on toivosi. Hän on sinun voimasi. Ja Hän tuo sinulle kestävää onnea, todellista rauhaa ja suurta iloa.

Yhtenä Hänen erityisistä todistajistaan todistan ja lupaan, että tämä on totta.