2022
Delte min tro med min terapeut
Februar 2022


»Delte min tro med min terapeut«, Til styrke for de unge, feb. 2022.

Temaet og mig

Unge fortæller om, hvordan de efterlever Unge Kvinders og Det Aronske Præstedømmes kvorums temaer

Delte min tro med min terapeut

»Jeg vil være med til at forberede verden på Frelserens tilbagekomst ved at indbyde alle til at komme til Kristus og modtage velsignelserne ved hans forsoning.«

Billede
billede

Foto udlånt af Ethan Trujillo

Jeg har angst, så jeg går i terapi hver uge. Under de første par sessioner undgik jeg at tale med min terapeut om min tro. Jeg er blevet mobbet for at være anderledes, og jeg var bange for at blive udsat for det igen.

Men i januar rejste min far fra Californien til New Mexico for at ordinere mig til lærer i Det Aronske Præstedømme. Mine forældre er skilt, så min terapeut forstod ikke helt, hvorfor min far rejste tusinder af kilometer for kun at kunne se mig og mine brødre i et par dage.

Jeg tænkte, »okay, nu kommer det!« Jeg forklarede, at min far ordinerede mig til præstedømmet, og hvor specielt det er.

Og det åbnede op for sluserne! Vi begyndte at tale mere åbent om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Jeg fandt ud af, at hun har slægtninge, der er medlemmer af Kirken. Hun fortalte mig, at det at høre om min tro og erfaringer giver hende en bedre forståelse af Kirken.

Der er dog ikke kommet nogen fantastisk omvendelsesberetning ud af dette. Min terapeut er ikke interesseret i at blive medlem af Kirken. Men det er stort for mig – og at tale med min terapeut har givet mig selvtillid til ikke at tie om min tro.

Tidligere var jeg bange for at tale om religion, men med masser af øvelse, er det ikke længere noget problem. Jeg er ikke i tvivl om, at min himmelske Fader har et arbejde til mig, som jeg skal udføre. Mit arbejde er måske anderledes end, hvad andre mennesker gør, men hvem andre kan dele evangeliet med de mennesker, som jeg kender såsom min terapeut? Det er min opgave.

Vi er alle placeret på denne jord for at lære og vokse. Vi kan være vor himmelske Faders hænder, når vi elsker andre mennesker og planter små evangeliske frø i deres hjerter. Så når der kommer en mulighed for at missionere, griber jeg den, fordi jeg føler Ånden er med mig – og jeg elsker hvert minut af det.

Forfatteren bor i New Mexico i USA.