2021
Tempelet og din åndelige grunnvoll
November 2021


“Tempelet og din åndelige grunnvoll”, Til styrke for ungdom, nov. 2021.

Møtet søndag formiddag

Tempelet og din åndelige grunnvoll

Utdrag

Bilde
Jesus Kristus

I Shall Not Want [Det mangler meg ingenting], av Yongsung Kim

Bilde
Renoveringen av Salt Lake tempel

Byggeplassen for Salt Lake tempel

Som dere vet, utfører vi en omfattende renovering på det historiske Salt Lake tempel …

Vi gjør alt som er mulig for å gi dette ærverdige tempelet, som var blitt stadig mer sårbart, en grunnvoll som vil motstå naturens krefter inn i Tusenårsriket. På samme måte er det nå på tide at vi alle iverksetter ekstraordinære tiltak – tiltak vi kanskje aldri har iverksatt før – for å styrke vår personlige åndelige grunnvoll. Uvanlige tider krever uvanlige tiltak.

Mine kjære brødre og søstre, dette er de siste dager. Hvis dere og jeg skal motstå de kommende farer og press, er det nødvendig at vi alle har en sikker åndelig grunnvoll bygget på vår Forløsers klippe som er Jesus Kristus.

Så jeg spør hver enkelt av dere: Hvor sikker er din grunnvoll? Og hvilke forsterkninger av ditt vitnesbyrd og din forståelse av evangeliet er nødvendig?

Tempelet står sentralt når vi skal styrke vår tro og åndelige styrke fordi Frelseren og hans lære er selve hjertet i tempelet …

Hvis du ennå ikke er glad i å være i tempelet, dra dit oftere – ikke sjeldnere. La Herren, gjennom sin Ånd, undervise og inspirere deg der …

Vær så snill å tro meg når jeg sier at når din åndelige grunnvoll er solid bygget på Jesus Kristus, har du ingen grunn til å frykte. Hvis du er tro mot dine pakter som du har inngått i tempelet, vil du bli styrket ved hans kraft. Så, når åndelige jordskjelv oppstår, vil du være i stand til å stå sterkt fordi din åndelige grunnvoll er solid og urokkelig.