Lærerutviklingsferdigheter
Hjelp elevene å styrke sitt forhold til vår himmelske Fader og Jesus Kristus.


“Hjelp elevene å styrke sitt forhold til vår himmelske Fader og Jesus Kristus” Lærerutviklingsferdigheter: Fokuser på Jesus Kristus (2023)

“Hjelp elevene å styrke sitt forhold til vår himmelske Fader og Jesus Kristus” Lærerutviklingsferdigheter: Fokuser på Jesus Kristus

Hjelp elevene å komme til Jesus Kristus

Hjelp elevene å styrke sitt forhold til vår himmelske Fader og Jesus Kristus.

Ferdighet

Uttalelser som hjelper elevene å forstå og føle vår himmelske Faders og Jesu Kristi kjærlighet.

Bilde
elever i klasserom

Definer

I hver leksjon er det flere muligheter til å hjelpe elevene å styrke sitt forhold til vår himmelske Fader og Jesus Kristus. Noen av de beste mulighetene fremtrer etter at elevene har delt sin innsikt eller sine følelser. I det øyeblikket kan lærere komme med uttalelser som fokuserer på vår himmelske Faders og Jesu Kristi kjærlighet og egenskaper.

Slike uttalelser vil hjelpe elevene å forstå hva vår himmelske Fader og Jesus Kristus føler for dem, hva de føler for vår himmelske Fader og Jesus Kristus, eller begge deler. I uttalelsen kan du fremheve, vitne om eller knytte det eleven nettopp delte med en egenskap eller sannhet om Guds kjærlighet, natur og følelser for sine barn. Disse uttalelsene skaper flere muligheter der Den hellige ånd kan vitne for elevene om deres individuelle verdi for sin Fader i himmelen og hans Sønn.

Modeller

  • Maggie forteller at hun fikk svar på bønnen sin. Læreren følger så opp ved å si: “Denne opplevelsen er bevis på at vår himmelske Fader vet hvem du er.”

  • Jade forteller at hun følte Ånden irettesette henne under konferansen fordi hun ikke leste mer i Skriftene. Læreren svarer så: “Takk for at du minner oss alle på at han ønsker å engasjere seg i livet vårt.”

  • Hae Soo deler en innsikt han fikk mens han leste i Skriftene. Læreren svarer: “Dine tanker har lært oss hvor vennlig og mild Gud er.”

  • Brigham uttrykker hvor frustrert han er over at han ikke har nok tid til å lese i Skriftene. Læreren svarer så: “Vi kan se hvor høyt du elsker ham ved ditt ønske om å følge ham.”

  • Adaline deler sine følelser etter å ha lest Lære og pakter 18:10. Læreren sier så: “Jeg vet også at din sjel er uvurderlig for ham.”

Øv

Lag en uttalelse som kan hjelpe hver elev å føle vår himmelske Faders og Jesu Kristi kjærlighet.

  • Brooklyn forteller at en av hennes favorittstrofer fra “Han lever, min Forløser stor” er “mine tårer tørrer han for meg”.

  • Thomas forteller at før foreldrenes skilsmisse var det mye krangling hjemme hos dem. Da han ba, var eneste gangen han ville føle fred og trøst.

  • Etter å ha lest om at Rødehavet ble delt, sier Priscilla: “Jeg synes bare det er så fantastisk at Gud ville gjøre det for Moses og Israels barn.”

Drøft eller overvei

  • Hva er verdien av å komme med uttalelser som hjelper elevene å føle vår himmelske Faders og Jesu Kristi kjærlighet?

  • Hvorfor ønsker vår himmelske Fader at vi skal komme med slike uttalelser som en del av læringsopplevelsen?

Innarbeid

  • Bruk 5 minutter etter hver leksjon du underviser den neste uken, og skriv ned uttalelser du kunne ha kommet med basert på det elevene delte. Den følgende uken kan du forsøke å komme med lignende uttalelser i løpet av leksjonen.

Vil du vite mer?