Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys
Ovatko Jumalan lupaamat siunaukset tarjolla homoseksuaaleille?


”Ovatko Jumalan lupaamat siunaukset tarjolla homoseksuaaleille?” Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys: Yksilöt, 2020

”Ovatko Jumalan lupaamat siunaukset tarjolla homoseksuaaleille?” Samaan sukupuoleen kohdistuva viehtymys: Yksilöt

Ovatko Jumalan lupaamat siunaukset tarjolla homoseksuaaleille?

Jumalan siunaukset ovat kaikkien ulottuvilla

”Me kaikki katsomme toisinaan elämäämme ja yritämme arvioida: ’Missä me olemme? Missä minä olen elämässäni?’ Olen aina sanonut, että kun alkaa verrata itseään muihin, se johtaa joko lannistumiseen tai ylpeyteen. Kumpikaan niistä ei ole hyväksi, mutta usein niin tapahtuu, kun ihmiset alkavat vertailla. He alkavat ajatella: ’Minun osani elämässä on parempi’ tai ’Minun osani elämässä on paljon huonompi.’ Meidän ei ole siis rakentavaa yrittää vertailla omaa tilannettamme muiden tilanteeseen. Siunauksia tulee lyhyellä aikavälillä, ja siunauksia tulee pitkällä aikavälillä. Uskon, että toisinaan meille on varattuna siunauksia, kun olemme kulkeneet verhon läpi kuolevaisuuden jälkeiseen olemassaoloomme. Niinpä me olemme tällä hetkellä hyvin rajallisessa olotilassa, ja tässä rajallisessa olotilassa ei ole hyödyllistä yrittää verrata kohtaamiamme vastoinkäymisiä tai yrittää verrata saamiamme siunauksia.

Muistamme, että kun Aadam ja Eeva lähtivät Eedenin puutarhasta, niin yhtenä heidän kohtaamistaan asioista olivat orjantappurat ja ohdakkeet, ja meillä kaikilla on niitä elämässämme. Mutta voimme luottaa siihen, että asetettiinpa eteemme mitä tahansa, ne kaikki voidaan voittaa. Herra sanoo meille, että matkan varrella on vastoinkäymisiä, ja Hän sanoo meille myös, että ahdinkomme pyhitetään meidän hyväksemme. Joskus meidän on odotettava tätä vuosia, mutta viime kädessä voimme olla varmoja siitä, että lupaus iankaikkisesta elämästä on annettu jokaiselle. Jokainen palkitaan uskollisuudestaan tasapuolisesti. Jos kestät loppuun asti, sinua siunataan. Se saattaa olla vaikeaa tänään ja huomenna ja ensi kuussa, mutta se ei aina tule olemaan vaikeaa. Voit pärjätä, kun osoitat uskoasi Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitukseensa.

Joskus eteemme tulee vastoinkäymisiä ja koettelemuksia, jotka tuntuvat miltei liian vaikeilta kestää. Mutta sitten Hän sanoo: ’Olkaa kuitenkin rohkealla mielellä, sillä minä johdatan teitä.’ Sen on Herra luvannut meille. Olkaa rohkealla mielellä. Vastoinkäymistenne keskellä olkaa rohkealla mielellä, sillä minä johdatan teitä. Ja minä todistan, että Jeesus Kristus johdattaa teitä kaikissa vastoinkäymisissä, joita teillä on.” (Gary E. Stevenson, ”No Blessings Denied the Faithful”, churchofjesuschrist.org.)