Omavaraisuus
Perustukseni: Omavaraisuus on yksi pelastuksen periaate


Perustukseni: Omavaraisuus on yksi pelastuksen periaate – korkeintaan 20 minuuttia

Pohdi:Joh. 10:10 (oikealla)

Keskustelkaa:Mitä on yltäkylläinen elämä?

Katso:”He Polished My Toe” [Isä kiillotti varpaanikin], sivustolla srs.lds.org/videos. (Ei videota? Lue sivu 5.)

Isä kiillotti varpaanikin

Ellet voi katsoa tätä videota, lue oheinen teksti.

Kuva
still from He Polished My Toe

Vanhin Enrique R. Falabella: Vietin lapsuuteni vaatimattomissa oloissa. Muistan, kuinka eräänä päivänä menin isän luo ja sanoin hänelle: ”Isä, tarvitsen uudet kengät. Nämä ovat jo loppuun kuluneet.” Hän pysähtyi ja katsahti kenkiini ja näki, että ne olivat todella kuluneet. Hän sanoi: ”Luulen, että tämän asian me voimme korjata.” Hän otti vähän mustaa kengänkiilloketta ja kiillotti kenkäni kauniin kiiltäviksi. Hän sanoi minulle: ”Nyt ne ovat hyvät, poikani.” Vastasin: ”Eivät ne vielä ole. Varpaani pilkistää yhä kengästäni.” Hän vastasi: ”No, senkin me voimme korjata!” Hän otti hieman lisää kengänkiilloketta ja kiillotti varpaanikin!

Sinä päivänä opin, että jokaiseen ongelmaan on ratkaisu. Olen vakuuttunut siitä, että tämä omavaraisuuden periaate ja tämä hanke on yksi tapa jouduttaa Herran työtä. Se on osa pelastuksen työtä. Me kaikki voimme tulla paremmiksi kuin mitä olemme nyt. Täytyy päästä eroon välinpitämättömyydestä. Monesti me tyydymme tilanteeseemme, ja tämä tuhoaa edistymisemme. Voin edistyä joka päivä, jos päätän tehdä jotakin eri tavalla kehittääkseni sitä, missä olen aiemmin suoriutunut huonosti. Jos sen tekee uskon avulla, osoittaen uskoa ja toivoa Kristukseen ja siihen, että Hän auttaa, niin voi löytää keinon edistyä ajallisissa ja hengellisissä asioissa. Tämä johtuu siitä, että Jumala elää ja sinä olet Hänen poikansa tai tyttärensä.

Takaisin sivulle 4.

Keskustelkaa:Uskotteko, että ongelmiinne on olemassa ratkaisuja? Kuinka voimme tulla kelvollisiksi saamaan Herran voiman avuksemme?

Lue:Ote julkaisusta Käsikirja 2 sekä lainaus vanhin Dallin H. Oaksin puheesta (oikealla). Omavaraisuus ei tarkoita sitä, että voimme tehdä tai saada kaiken, mitä vain päätämme. Se on pikemminkin uskoa siihen, että Jeesuksen Kristuksen armon eli kaiken mahdollistavan voiman sekä omien ponnistelujemme ansiosta kykenemme saamaan kaikki elämän hengelliset ja aineelliset perustarpeet itseämme ja perhettämme varten. Omavaraisuus on todiste luottamuksestamme eli uskostamme Jumalan voimaan siirtää vuoria elämässämme ja antaa meille voimaa voittaa koettelemuksia ja ahdinkoja.

Keskustelkaa:Kuinka Kristuksen armo on auttanut teitä saamaan hengellisiä ja ajallisia elämän perustarpeita?

Keskustelkaa:Lue presidentti Marion G. Romneyn sanat (oikealla). Mistä tiedät, onko sinusta tulossa omavaraisempi?

Sitoudu:Sitoudu viikon aikana suorittamaan seuraavat tehtävät. Laita rasti ruutuun, kun olet suorittanut kunkin sitoumuksen.

  • Lue etukannen sisäpuolella oleva ensimmäisen presidenttikunnan kirje ja alleviivaa luvatut siunaukset. Mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi ne? Kirjoita ajatuksiasi tähän:

  • Kerro perheellesi tai ystävillesi, mitä olet tänään oppinut omavaraisuudesta.