Tehtävät lähetyskentällä
1 Kokemuksesi kokoaikaisena lähetyssaarnaajana


Kuva
Vapahtaja opettaa opetuslapseudesta, Justin Kunz

1

Kokemuksesi kokoaikaisena lähetyssaarnaajana

1.0

Johdanto

Lähetystyöpalvelusi ei oikeastaan alkanut sinä päivänä, kun sinut erotettiin tehtävään, eikä se pääty sinä päivänä, kun sinut vapautetaan. Lähetystyötä ei voi verrata siihen, että aamulla pukeutuu työasuun tai koulupukuun ja sitten päivän päätteeksi riisuu sen pois. Siitä lähtien, kun sinut kastettiin, olet ollut liittopolulla, joka johtaa iankaikkiseen onneen, iloon ja rauhaan. Kokemuksesi kokoaikaisena lähetyssaarnaajana voi olla mullistava tapahtuma, mutta sen pitäisi olla myös kiinteä osa elämäsi lähetystyökokemusta.

Iankaikkisesta näkökulmasta katsottuna kokemuksesi kokoaikaisena lähetyssaarnaajana on enemmän kuin työ, joka pitää viivata yli tehtäväluettelossa – se on keino jatkaa tulemista Jeesuksen Kristuksen elinikäiseksi opetuslapseksi.

Profeetta Joseph Smith pohti siunauksia ja etuoikeuksia, joita saamme, kun päätämme osallistua tähän suureen pelastuksen työhön. Hän kysyi varhaisilta pyhiltä: ”Veljet [ja sisaret], emmekö me jatkaisi näin suuressa asiassa? Kulkekaa eteenpäin älkääkä taaksepäin. Rohkeutta, veljet [ja sisaret]; ja eteenpäin, eteenpäin voittoon! Riemuitkoot sydämenne ja iloitkoot ylenpalttisesti.” (OL 128:22.)

Nauti lähetystyökokemuksestasi rakastaessasi Jumalaa ja rakastaessasi lähimmäistäsi. Tämä on aikaa riemuita ja kokea kestävää onnea ja rauhaa Jeesuksen Kristuksen avulla.

1.1

Kuuliaisuus

Jeesuksen Kristuksen tosi opetuslapset ovat kuuliaisia. Vapahtaja opetti: ”Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni” (Joh. 14:15). Käskyjen pitäminen tarkoittaa sitä, että teet auliisti ja uskollisesti sen, mitä Herra pyytää, koska rakastat Häntä, ja myös että teet niin ”iloiten” (Kol. 1:12) sekä ”riemullisin ja vilpittömin mielin” (Ap. t. 2:46).

Jeesus Kristus on esimerkki täydellisestä uskollisuudesta. Hän teki ainoastaan Isän tahdon. Seuraa Häntä tekemällä parhaasi pitääksesi kaikki Hänen käskynsä ja elääksesi lähetyssaarnaajan tasovaatimusten mukaisesti. Uskollisuus ja kuuliaisuus tarkoittavat myös sitä, että pyrit oppimaan, kasvamaan ja kehittymään, korjaat virheet nopeasti ja otat henkilökohtaisen vastuun teoistasi.

Lähetysjohtajaparisi auttaa sinua johdonmukaisesti oppimaan, kuinka toteuttaa tämän käsikirjan periaatteita.

Olet mitä parhaimmassa turvassa, kun noudatat käskyjä ja lähetyssaarnaajan tasovaatimuksia sekä käytät tervettä järkeä. Mutta ymmärrä, että silloinkin kun pidät käskyt, saatat kokea vaikeuksia, sairautta tai harmeja (ks. Joh. 16:33). Vapahtaja kohtasi näitä kaikkia (ks. Alma 7:11–12; OL 122:8), ja Hän lupaa: ”En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne” (Joh. 14:18).

Jumala rakastaa sinua. Päätä pitää käskyt, koska rakastat Jumalaa. Älä yritä tehdä sopimuksia Herran kanssa äläkä odota nimenomaisia siunauksia muuttamalla sitä, mitä sinulta vaaditaan. Vaatimukset, joita sinun odotetaan noudattavan, ovat ensimmäisen presidenttikunnan ja kahdentoista apostolin koorumin hyväksymiä, ja ne esitetään näissä tasovaatimuksissa. Älä esimerkiksi yritä käydä kauppaa Herran kanssa nousemalla tavanomaista aikaisemmin, olemalla syömättä tai juomatta (kuukausittaisen paaston lisäksi) tai jättämällä valmistautumispäivän väliin.

1.2

Tasovaatimukset elämää varten

Jumala kutsuu sinua pyhittäytymään Hänelle koko elämäsi ajan. Lähetyssaarnaajan tasovaatimukset kuten henkilökohtainen opiskelu, tavoitteiden asettaminen ja tekniikan vanhurskas käyttäminen siunaavat sinua lähetystyössä ja auttavat sinua koko loppuelämäsi ajan.

Tulkoot pyhien kirjoitusten käskyistä, julkaisun Saarnatkaa minun evankeliumiani – lähetystyöpalvelun opas (2005) periaatteista ja tämän kirjan lähetyssaarnaajan tasovaatimuksista elinikäisiä ohjaavia periaatteita. Kun noudatat Jumalan käskyjä ja tasovaatimuksia, Hän ohjaa, siunaa ja opastaa sinua koko elämäsi ajan.