For unge læsere
Jesu Kristi Kirke er blevet genoprettet


Jesu Kristi Kirke er blevet genoprettet

Jesu Kristi Kirke er blevet genoprettet

Jesu Kristi Kirke er blevet genoprettet!

Billede
children looking at sky

Inden vi kom til jorden, boede vi hos vores himmelske Forældre. De elskede os! Vor himmelske Fader havde en vidunderlig plan for os. Vi skulle komme til jorden, så vi kunne få et legeme og lære og udvikle os. Derefter kunne vi komme tilbage og bo i vores himmelske hjem. Men vi kunne ikke gøre det helt alene. Vi ville få brug for hjælp.

Billede
Jesus reaching out to man

Vor himmelske Fader valgte vores ældste bror, Jesus Kristus, til at komme til jorden for at hjælpe os. Jesus viste os, hvordan vi skal elske hinanden og følge Faderens bud. Han valgte apostle til at lede sin kirke.

Billede
girl looking out the window

Derefter led Jesus for os i Getsemane have. Han følte alle vores smerter og al vores sorg. Han døde for os på korset. På grund det kan vi vende os til ham, når vi har ondt, er kede af det eller har brug for hjælp. Vi kan omvende os, når vi gør noget forkert.

Billede
Jesus and Mary at the tomb

Tre dage efter Jesus døde, opstod han. Jesus levede igen! Takket være det, vil vi også opstå. Vi kan bo i himlen igen, når vi dør.

Billede
girl getting baptized

Efter sin opstandelse besøgte Jesus sine disciple i Jerusalem og i Amerika. Han bad sine apostle om at blive ved med at lære folk om hans evangelium. Mange mennesker, der hørte apostlene, blev døbt og tilsluttede sig Kirken.

Billede
man with hand on his head

Efter apostlene døde, begyndte folk at glemme nogle vigtige dele af Jesu evangelium. De holdt op med at tro på, at vor himmelske Fader altid vil inspirere sine børn på jorden. De glemte, at alle på jorden skulle have en chance for at blive døbt. De holdt op med at tro på, at profeter og apostle altid skulle lede Kirken.

Billede
Joseph Smith

Der gik mange år. Endelig blev det tid til at få de manglende brikker i Jesu evangelium på plads. Det var blevet tid til at genoprette hans kirke! Vor himmelske Fader havde brug for en, der skulle være profet og hjælpe med at få evangeliet tilbage på jorden. Han valgte en ung dreng ved navn Joseph Smith.

Billede
Bible

En dag læste Joseph i Bibelen. I Jakobsbrevet 1:5, stod der, at vor himmelske Fader vil besvare vores spørgsmål, hvis vi beder i tro. Joseph havde et spørgsmål! Han vidste, at der var mange kirker, der belærte om Jesus. Men han ønskede at finde ud af, om der var en ligesom Jesu kirke i Det Nye Testamente.

Billede
Joseph praying

En smuk forårsmorgen omkring påsketid, gik Joseph ud i en lille skov nær sit hjem. Han knælede og begyndte at bede. Så følte Joseph noget mørkt om sig. Satan prøvede at tage modet fra ham. Men Joseph blev ved med at bede af hele sin styrke.

Billede
First Vision

Så faldt der et smukt lys på ham. Joseph så vor himmelske Fader og Jesus Kristus. Det kalder vi det første syn. De sagde, at Jesu kirke ikke var på jorden. Men det ville den snart komme. Genoprettelsen var begyndt!

Billede
Angel Moroni

Vor himmelske Fader sendte engle for at gengive vigtige dele af evangeliet. Englen Moroni gav Joseph guldpladerne, så vi kunne få Mormons Bog, der hjælper med at lære os om Jesus Kristus.

Billede
little girl being confirmed

Johannes Døber bragte Det Aronske Præstedømme tilbage, så vi kunne blive døbt. Peter, Jakob og Johannes medbragte Det Melkisedekske Præstedømme, så vi kunne modtage Helligånden og få velsignelser, når vi er syge.

Billede
family in front of the temple

Profeten Elias kom, så vi kan blive beseglet til vores familie i templet.

Billede
family going to church

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige blev organiseret. Det betyder, at Jesu Kirke er tilbage på jorden! Alt dette er en del af genoprettelsen.

Billede
serving

Genoprettelsen af evangeliet pågår stadig i dag. Profeter, apostle, missionærer og medlemmer deler den gode nyhed om Jesus Kristus over hele verden. Der bliver bygget templer i mange lande, så folk kan blive beseglet til deres familie for evigt. Og Kirken hjælper mennesker i områder, hvor der er sult eller katastrofe.

Billede
temple, family history, tithing

Alle kan gøre noget for at hjælpe med genoprettelsen. I kan hjælpe ved at lære noget om jeres slægtshistorie og udføre dåb i templet. I kan betale tiende til at bygge kirker og templer. I kan give fasteoffer for at hjælpe mennesker, der er i nød. I kan fortælle folk om Jesus Kristus.

Billede
Jesus eating dinner with apostles
Billede
Jesus teaching apostles
Billede
boy taking the sacrament

Jesus gav os sin kirke for at hjælpe os med at vende tilbage til vores himmelske hjem. Vi kan tage nadveren og altid huske, hvad han gjorde for os. Vi kan vise andre kærlighed, ligesom han gjorde. Vi kan hjælpe andre til at lære mere om hans evangelium. ●

Malebogsside

Billede
coloring page of the First Vision

Illustrationer: Apryl Stott